Elle (2016)

7.8 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 100%
  • Liczba recenzji: 28 w tym 19 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 19
  • Liczba recenzji negatywnych: 0

Szczegóły

Michèle jest bezwzględną szefową firmy zajmującej się grami wideo. Pewnego dnia we własnym domu zostaje zaatakowana przez nieznanego napastnika.
  • Reżyser: Paul Verhoeven
  • Scenariusz: David Birke
  • Premiera w Polsce: 27 stycznia 2017 (149 dni temu)
  • Premiera na świecie: 16 lutego 2016 (495 dni temu)

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
    3
  • 8
    10
  • 7
    4
  • 6
    2
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Recenzje

  • 9.0
    Jest jak szkatułka z nieprzebranymi kosztownościami, z której co rusz możesz wyciągnąć inny klejnot. Ten film to perfekcyjna struktura, szczegóły, które możesz, chociaż nie musisz wyłapywać.
  • 9.0
    Zdecydowanie najlepszy film Verhoevena od czasów "Nagiego instynktu".
  • 9.0
    Jest filmem przyjemnym w oglądaniu, perwersyjnie zabawnym oraz niezwykle feministycznym w przesłaniu.
  • 8.8
    Wydaje się aspirować bardziej do miana kina artystycznego niż komercyjnego.
  • 8.5
    Spiętrzenie dziwacznych anegdot czyni "Elle" szeroko zakrojoną historię o szaleństwie codziennego życia. Przekrój tematów jest naprawdę imponujący.
  • 8.3
    Psychologiczny dramat i kunsztowny thriller, elektryzujące sceny i policzek w twarz pośrodku ciemnej sali. Zaś po finale, gwarancja niekończących się rozmów wokół kinowego doświadczenia.
  • 8.3
    Dla widzów, którzy lubią kino nieoczywiste, niepokojące, przedkładające pytania nad odpowiedzi, "Elle" będzie doświadczeniem co najmniej interesującym.
  • 8.0
    Nie tylko zaskakuje brawurowym zachowaniem bohaterki, ale także zręcznie miesza gatunkowe składniki, będąc po trosze kinem zemsty, thrillerem i komedią o burżujach.
  • 8.0
    Dwugodzinny orgazm, stanowiący świetny przykład tego, iż warto kręcić thrillery w starym dobrym stylu.
  • 8.0
    Dobre, mocne, złożone kino.
  • 8.0
    Dla ludzi, którzy lubią wychodzić z kina z głową pękającą od pytań. To fascynujące studium postaci - wyważone, figlarne, unikające stawiania jednoznacznych odpowiedzi.
  • 8.0
    Intryguje już od pierwszej sceny i to uczucie nie znika do końca seansu. To film z charakterem, uwodzący swoją ironią i komediowym podejściem do tematu, a jednocześnie całkiem poważnie hołdujący kobietom.
  • 8.0
    Dialogi mają odpowiednie tempo, zaś Huppert porusza się w tylu komediowo-dramatycznych tonacjach, że ręce same składają się do oklasków. I choć samo rozwiązanie zagadki nieco rozczarowuje, łatwo wybaczyć reżyserowi drobne potknięcia. Filmowy krajobraz jest z nim po prostu ciekawszy.
  • 7.0
    Obraz jest świetnie przemyślany. Jeśli kogoś interesuje psychologia, znajdzie tu bardzo interesujące studium. Ale można też oczywiście obejrzeć po prostu jako ciekawą historię o zagrożeniu.
  • 7.0
    Jedna z niewielu propozycji kinowych ostatnich lat, która intryguje i trzyma w napięciu praktycznie przez cały seans. A atmosfera niepokoju, zgodnie z zamierzonym efektem, potrafi przeplatać się, jak gdyby nigdy nic, z "normalnym", codziennym życiem atrakcyjnej kobiety sukcesu w średnim wieku.
  • 7.0
    Paul Verhoeven, pomimo kilku potknięciom (rozwiązanie intrygi raczej nie zaskakuje), zachwyca dramatyczno-komediowym podejściem i wprawą rytmicznego opowiadania.
  • 7.0
    Wyśmienita zabawa gatunkiem. Stworzyć w 2016 roku film, który ogląda się niczym najlepsze thrillery lat 90., to bardzo ciekawe dokonanie.
  • 6.0
    Po seansie pozostaje uczucie zmieszania, zdziwienia, ale i obojętności, bo choć zdaje się, że ten dramat rozegrał się w bliskiej nam rzeczywistości, to jednak jakoś dziwnie wydumanej, nieprawdziwej, a przez to nie zostawiającej realnego, mocnego śladu.
  • 6.0
    Bez doskonałej Isabelle Huppert nie ma "Elle". To ona jest jedynym powodem, dla którego warto zobaczyć pokrętne dzieło Paula Verhoevena.
  • ?
    Widzowie dostali filmową ucztę od zapomnianego mistrza europejskiego kina.
  • ?
    Bardzo chciałabym żeby Verhoeven uwodził mnie swoimi meandrami tajemniczego świata Elle w nieskończoność.
  • ?
    Tym, co unosi ten film o kilka szczebli wyżej od typowej produkcji kina środka w Hollywood czy w Europie, jest celnie oddana wiarygodność emocjonalna.
  • ?
    Dawno nie widziałem tak intrygującego filmu i wiem, że w swojej opinii nie jestem odosobniony. Panie Verhoeven, prosimy o więcej!
  • ?
    Świetnie zrealizowany dramat psychologiczny o skomplikowanych relacjach rodzinnych i towarzyskich, gdzie seks odgrywa rolę nadrzędną i determinuje wszelkie działania.
  • ?
    Z pozoru brutalny, niemal mizoginistyczny, tak naprawdę okazuje się swego rodzaju hymnem na cześć kobiet.
  • ?
    Wyjątkowy film, kontrowersyjny, nieprzewidywalny i, co chyba najbardziej zaskakujące biorąc pod uwagę dramatyczny początek nawiązujący do gatunku rape and revenge, autentycznie zabawny.
  • ?
    Niewątpliwie film godzien swego twórcy. Historia nietypowa, o bohaterach prezentujących nieoczywiste zachowania i wzbudzająca przeciwstawne emocje. Verhoeven powraca w formie jakiej mogłoby mu pozazdrościć wielu o połowę od niego młodszych reżyserów.
  • ?
    Huppert i Verhoeven prowokacyjnie i szalenie błyskotliwie wyśmiewają współczesne wyobrażenia o emocjonalno-seksualnych relacjach, obyczajowe rytuały, społeczne konwenanse. Za formę, brawurę i oryginalność należą się tej dwójce wszystkie nagrody świata.