T2: Trainspotting (2017)

Średnia ocena
6.3 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 82%
  • Liczba recenzji: 11
  • Liczba recenzji pozytywnych: 9
  • Liczba recenzji negatywnych: 2

Szczegóły

Po dwudziestu latach Mark wraca do domu, aby odnowić relacje z przyjaciółmi.
  • Reżyser: Danny Boyle
  • Scenariusz: John Hodge
  • Gatunek: Dramat
  • Kraj: Wielka Brytania
  • Długość: 117 min
  • Premiera w Polsce: 3 marca 2017 (za 4 dni)
  • Premiera na świecie: 22 stycznia 2017 (36 dni temu)

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
  • 8
    1
  • 7
    3
  • 6
    5
  • 5
    2
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Recenzje

  • 8.0
    Filmowa kontynuacja "Trainspotting" nie była potrzebna, zgoda. Ale udała się znakomicie.
  • 7.0
    Autor hitowego "Slumdoga" nie robi niczego na siłę. Nie próbuje przebijać za wszelką cenę słynnego poprzednika, nie robi umizgów do widza. Bardziej zaprasza starą paczkę na spotkanie z dawno niewidzianymi znajomymi. I zwyczajnie pozwala cieszyć się ich obecnością!
  • 7.0
    Kontrolowane widowisko, a gdy aktorzy są ubrani w podobne ciuchy co przed laty, widać, że to również aktorskie wejście w stare, dobrze znane Ewanowi McGregorowi, Ewenowi Bremnerowi i Jonny'emu Lee Millerowi role.
  • 7.0
    Ponowne spotkanie z chłopakami z Edynburga oceniam na plus, aczkolwiek jedno mi wystarczy. Niekoniecznie chciałbym ich odwiedzać za kolejne 20 lat.
  • 6.5
    Wydaje się niepotrzebnie długi, z kilkoma poważnymi dziurami w scenariuszu, z energią i czarem, które gdzieś wywietrzały przez te dwie dekady.
  • 6.0
    Bez oryginału nie istnieje, na własnych nogach stać nie potrafi, tylko się o tamten opiera zmęczony. Ale co z tego, jeśli ogląda się to wszystko naprawdę przyzwoicie.
  • 6.0
    Nie ma tej samej siły rażenia, co opowieść z 1996 roku. Danny Boyle nie eksperymentuje z formą, nie wykrzywia obrazu i nie wyrzuca dialogów w tempie karabinu maszynowego. To dojrzalsza wersja bohaterów, którzy wciąż nie potrafią stanąć na nogi.
  • 6.0
    Niby mówi się o Twitterze, Facebooku i Snapchacie, o gentryfikacji, wykorzystywaniu funduszy z Unii Europejskiej i napływie imigrantów z Europy Wschodniej, ale nie czuć, by Boyle i spółka wciąż trzymali rękę na pulsie współczesności.
  • 6.0
    Szkoda, że ten projekt nie wypalił. A tak obiecująco wyglądał...
  • 5.0
    Przez to, że jedynie powiela stare motywy, nieumiejętnie próbując postawić je w nowym kontekście, to nie daje prawdziwie emocjonalnego wydźwięku, przez co film ogląda się raczej ze wzruszeniem ramion niż z wypiekami na twarzy.
  • 5.0
    Są w tym filmie momenty bardzo dobre, jak chociażby ostatnia scena, ale rozpływają się one w bezpłciowej sensacyjnej fabule.