Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Kłamstwo 2016

Deborah Lipstadt zostaje pozwana o zniesławienie przez historyka, który zaprzecza istnieniu Holokaustu. Kobieta jest zmuszona przedstawić w sądzie dowody, na to że zagłada Żydów miała miejsce.
  • Reżyser: Mick Jackson
  • Scenariusz: David Hare
  • Ostatnia aktywność: 22 kwietnia 2017 (240 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 27 stycznia 2017 (325 dni temu)
  • Premiera na świecie: 11 września 2016 (463 dni temu)
NOWE! Teraz możesz spersonalizować wyniki filmów obserwując wybranych krytyków lub wybrane źródła.
6.9 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 100%
  • Liczba recenzji: 21 w tym 18 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 18
  • Liczba recenzji negatywnych: 0
  • Najlepszy film w 2017: #87

Recenzje

  • 8.0
    Zamiast wgniatać w fotel i pozostawiać widzów z emocjonalną papką zamiast mózgu, zmusza on do myślenia.
  • 8.0
    Kolejna gorzka pigułka po "Spotlight", które i tak niczego nie zmieni, ale może otworzy oczy choć paru osobom. A wtedy można będzie powiedzieć o spełnionej misji tego ważnego, a niedocenianego filmu.
  • 7.3
    Praktycznie cały film jest zbudowany na dialogach, więc większość czasu po prostu słuchamy, aczkolwiek robimy to z chęcią.
  • 7.0
    Skromne kino, ważny temat.
  • 7.0
    Lekko rozrywkowe kino prawnicze opowiadające w przystępny sposób o poważnym temacie ludobójstwa.
  • 7.0
    Studium sprawy, które obejmuje czas od pozwu do wygłoszenia werdyktu. Kilka lat ciężkiej batalii o to w jaki sposób udowodnić coś, co wydaje się jasne i niepodważalne.
  • 7.0
    W swoich najlepszych momentach, przestaje być tylko faktograficznym filmem dokumentującym głośny proces, stając się opowieścią o tym, że nawet najszlachetniejsze postawy etyczne mogą negatywnie wpływać na poznanie rzeczywistości i sprawdzaniu hipotez, nieistotne, czy tematem w centrum jest holocaust, feminizm czy GMO.
  • 7.0
    Nie jest filmem, który ma was olśnić, zaskoczyć czy oszołomić. To po prostu opowieść o naszym świecie, w którym czasem naprawdę udaje się wygrać ze złem.
  • 7.0
    Nie zawsze musi być histerycznie, pompatycznie, do zdzierania skóry na żywca, by zrobić wrażenie. W tym przypadku stonowana narracja, to dobra narracja. Jest mądrze, ale to nie znaczy że wycofanie, bo bez chłodni emocjonalnej, a połączenia wrażliwości i inteligencji.
  • 7.0
    Kino słowa i intelektualnej potyczki, gdzie największa wartość tkwi w umiejętnym gospodarowaniu czasem i ekranową dramaturgią.
  • 6.7
    Jest obrazem świetnie zagranym, całkiem dobrze trzymającym w napięciu.
  • 6.7
    Intelektualnie gęste i dające do myślenia kino ubrane w kostium klasycznego dramatu.
  • 6.7
    Choć nie wybitne, ale ważne, ogląda się jako przestrogę. I przypomnienie, że prawda leży tylko tam, gdzie leży.
  • 6.7
    Pieczołowicie odtwarza okoliczności rozprawy, próbując wokół nich zbudować trzymające w napięciu edukacyjne widowisko.
  • 6.5
    W swoim najnowszym dziele dotknął bardzo istotnego tematu i chociażby z tego powodu Kłamstwo jest ważniejsze od całej masy durnych produkcji zalewających nasze kina.
  • 6.0
    Znakomicie rozumiem zamysł reżysera, który postuluje o pielęgnację prawdy.
  • 6.0
    Do najlepszych filmów gatunku typu "12 gniewnych ludzi", "Ludzie honoru", czy nawet "Filadelfia", "Kłamstwo" się nawet nie umywa, ale i tak jest obrazem trzymającym w napięciu i wartym obejrzenia.
  • 6.0
    Od początku wiemy jaki będzie sądowy finał, co nie zmienia faktu, że batalia w brytyjskim sądzie została pokazana nijako i bez politycznego pazura. Spychając wręcz intrygującą fabularną oś niczym dziennikarzy na schody prowadzące przed sąd.
  • ?
    Sprawnie nakręcony, wciągający i mądry film na ważny temat.
  • ?
    Mądrze opowiedziana, ciekawa historia, broni się sama - wciąga i intryguje - ale jednocześnie "Kłamstwo" nakręcono z dbałością o każdy detal. Bez fajerwerków, "po brytyjsku", solidnie.
  • ?
    Przede wszystkim kino potrzebne, zaangażowane. Istotne, jako element dyskusji o historii, która bez względu na wszystko jest różnie interpretowana, pojmowana czy przyjmowana.