Popularny

Manchester by the Sea 2016

Wujek zostaje zmuszony do opieki nad nastoletnim bratankiem po śmierci jego ojca.
  • Reżyser: Kenneth Lonergan
  • Scenariusz: Kenneth Lonergan
  • Premiera w Polsce: 20 stycznia 2017 (307 dni temu)
  • Premiera na świecie: 23 stycznia 2016 (670 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 13 listopada 2017 (10 dni temu)
8.6 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 96%
  • Liczba recenzji: 58 w tym 45 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 43
  • Liczba recenzji negatywnych: 2
  • Najlepszy film: #1
  • Najlepszy film w 2017: #1
  • Najpopularniejszy film: #44
  • Najpopularniejszy film w 2017: #22

Recenzje

  • ?
    Jest przykładem kina wręcz doskonałego, gdzie każdy element do siebie pasuje i został znakomicie wykonany: poczynając od scenariusza, a na grze aktorów kończąc.
  • ?
    Cudowna filmowa produkcja i aż szkoda, że jest wyświetlana w Polsce w tak niewielu kinach.
  • ?
    Nie jest roztańczony, nie zachwyca efektami specjalnymi ani neonowymi kolorami. Bezapelacyjnie jednak czaruje, a jego tajną bronią jest powtarzane przez Afflecka na przestrzeni całego filmu That's okay, które jeszcze długo po wyjściu z kina dudniło mi w głowie.
  • ?
    Nie nudzi się przez sekundę, w którym nie ma niepotrzebnego zdania. Precyzja, której często brakuje w krótkich metrażach, co dopiero w ponad dwugodzinnych filmach.
  • ?
    Wielkość tego kina polega na tym, że ostatecznie przyjmujemy z nadzieją scenariusz na przyszłość.
  • ?
    Doskonała wiwisekcja psychiki ludzkiej w obliczu straty, granicznych przeżyć i próby uporania się z traumą. To film niezwykle intymny i kameralny, którego ciężar odczuwa się dopiero po pewnym czasie, podobnie jak najtrudniejszych i najgłębszych doświadczeń życiowych.
  • ?
    Przez większą część seansu nie byłam w stanie dostrzec emocjonalnego wulkanu jaki buzował pod skórą tego filmu. Doceniałam świetnie napisane sceny, niesamowity sposób inscenizacji, układów i relacji. Jednak lawa wulkaniczna dosięgła i mnie - przy najbardziej nieoczywistej scenie, najbardziej codziennej i neutralnej.
  • ?
    W tych sprzecznych sygnałach, siłach, które jednocześnie wyrzucają ze świata i z powrotem wrzucają do niego, jest sedno i siła tego niezwyczajnego filmu, który próbuje pogodzić niedające się przezwyciężyć sprzeczności.
  • ?
    Zastanawiałem się czy obejrzałem prawdziwe amerykańskie arcydzieło, czy jednak swego rodzaju przyczynek, który nie został do granic arcydzieła w pełni rozwinięty. Mimo, że to znakomicie napisane i wybornie zagrane kino, to zbliżam się ku temu drugiemu stwierdzeniu.
  • ?
    Powolny, kino nastroju złożone ze skrawków codziennego życia, szczerze opowiedzianych i bez przesadnego dramatyzowania wydarzeń.
  • ?
    Niemal w całości złożony jest ze scen, które trzy czwarte hollywoodzkich reżyserów utopiłoby w montażu.
  • ?
    Najlepsze, co mogło się przydarzyć współczesnemu kinu amerykańskiemu.
  • ?
    Jest jednym z najlepszych dramatów obyczajowych ostatnich lat, ma znakomity scenariusz i dialogi, wybitne kreacje aktorskie, świetne zdjęcia i wiele autentycznie poruszających scen.

Aktywne