Popularny

Aquarius 2016

Emerytowana Clara jest ostatnią rezydentką willi Aquarius. Rozpoczyna walkę ze spółką, która ma inne plany zagospodarowania tego terenu.
  • Reżyser: Kleber Mendonça Filho
  • Scenariusz: Kleber Mendonça Filho
  • Premiera w Polsce: 30 czerwca 2017 (144 dni temu)
  • Premiera na świecie: 17 maja 2016 (553 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 13 listopada 2017 (8 dni temu)
8.1 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 95%
  • Liczba recenzji: 34 w tym 20 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 19
  • Liczba recenzji negatywnych: 1
  • Najlepszy film: #9
  • Najlepszy film w 2017: #6
  • Najpopularniejszy film w 2017: #65

Recenzje

  • ?
    Aquarius urasta do rangi pieśni o amazonce, która nie chciała się poddać i broniła swojego miejsca na ziemi. To także subtelny manifest oddający głos osobom z pozoru niepotrzebnym i rzeczom niby nieprzydatnym.
  • ?
    Daleko "Aquairusowi" do slow cinema, ale od fabuły i opowieści ważniejsza jest tu obserwacja i stany ducha bohaterki. Doceniam znakomitą rolę Soni Bragi w roli Clary, ale nie byłem w stanie zafascynować się graną przez nią postacią.
  • ?
    Przedstawia historię rodzinną, codzienność kobiety i spór związany z własnością i utrzymaniem mieszkania. Brazylijski dramat w reżyserii Klebera Mendonça Filho wiążąc powyższe pytania tworzy tematem opowieści skutki wykorzystania gospodarczego w dzielnicy mieszkaniowego.
  • ?
    Niemal pięćdziesięcioletni reżyser Kleber Mendonça Filho stworzył film, którego wymowa jest bardziej feministyczna, niż przedstawienie historii niejednego boju o prawa. Pyta jaką jesień życia może sobie pozwolić kobieta piękna i utytułowana.
  • ?
    Zapewniam, że zakochacie się w tej wspaniałej kobiecie, która zahipnotyzuje Was na wiele godzin, a może dni i miesięcy.
  • ?
    Dla polskiego widza interesujący może być obraz brazylijskiego miasta i społeczeństwa, tak bardzo różnego od naszego. Wszystko tam zdaje się kręcić wokół plaży, a dominującą wartością jest miłość i erotyka.
  • ?
    Tak jak większość, jeśli nie wszystkie filmy amerykańskiego twórcy, dzieło Filho prezentuje życie rozsadzające od środka skorupę skostniałych form i obezwładniającego człowieka aparatu władzy.
  • ?
    Świetną kreację tworzy w "Aquariusie" Sonia Braga. To jest jej wielki powrót na duży ekran.
  • ?
    Filho zbudował pomost między dawną Brazylią a współczesna, między klasami średnimi i bogaczami, między tradycją a nowoczesnością i wreszcie - stworzył spójny, piękny obraz.
  • ?
    Pean na cześć kobiecości, która nie sprowadza się wyłącznie do piękna fizycznego ani laurek za wywiązywanie się z roli żony czy matki.
  • ?
    Wbrew pozorom dzieło Brazylijczyka nie ma w sobie jednak nic z szantażu emocjonalnego. Zamiast błagać widza o współczucie, "Aquarius" woli oddziaływać na niego za sprawą mieszanki gniewu i powagi.
  • ?
    Wspaniale wyreżyserowana opowieść o duszy miejsca i o niezgodzie na zmianę adresu, zwłaszcza kiedy miejsce zostało oswojone i zaakceptowane, kiedy czujemy, że powinno towarzyszyć nam aż do końca, do samego finału.
  • ?
    Sporo tropów w "Aquariusie" prowadzi do poprzedniego filmu Klebera Mendonca Filho. Nie tylko sceneria jest podobna, ale także badane motywy - walka klas, zagrożenie czyhające za ścianą, ludzie stanowiący dla siebie nawzajem największe niebezpieczeństwo i dom, w którym bezpieczeństwa z kolei nie ma za grosz lub jest ono złudne.
  • ?
    Kino intymne i epickie zarazem, portretujące kobietę na jesieni życia i wszystkie doświadczenia, jakie na przestrzeni dekad ukształtowały jej charakter, wrażliwość i styl bycia.

Aktywne