Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Zwierzęta nocy 2016

Właścicielka galerii otrzymuje powieść autorstwa byłego męża. Kobieta jest porażona brutalnym thrillerem, w którym odnajduje nawiązania do jej przeszłości.
  • Reżyser: Tom Ford
  • Scenariusz: Tom Ford
  • Ostatnia aktywność: 5 grudnia 2017 (12 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 18 listopada 2016 (394 dni temu)
  • Premiera na świecie: 2 września 2016 (471 dni temu)
NOWE! Teraz możesz spersonalizować wyniki filmów obserwując wybranych krytyków lub wybrane źródła.
7.6 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 93%
  • Liczba recenzji: 64 w tym 43 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 40
  • Liczba recenzji negatywnych: 3
  • Najlepszy film: #73
  • Najlepszy film w 2016: #38
  • Najpopularniejszy film: #36
  • Najpopularniejszy film w 2016: #16

Recenzje

  • 10.0
    Misternie utkana - zarówno psychologicznie, jak i gatunkowo - łamigłówka zawdzięcza swój sukces także genialnej obsadzie.
  • 9.5
    U Toma Forda wszystko jest na swoim miejscu i... jest piękne.
  • 9.5
    Doskonałej warstwy fabularnej i znaczeniowej dopełniają dopięte na ostatni guzik aspekty techniczne.
  • 9.0
    Ten film to nie tylko estetyczna wirtuozeria, którą aż chce się podziwiać, ale przede wszystkim karuzela emocji i szokujących przeżyć. Umiejętnie poprowadzona historia na wszystkich trzech płaszczyznach stanowi rollercoaster ważnych myśli i uczuć w życiu każdego uduchowionego człowieka.
  • 9.0
    Angażuje, momentami hipnotyzuje i nie pozostawia widza obojętnym. To kino przez duże K.
  • 9.0
    Tajemniczy, przygnębiający, skłaniający do refleksji.
  • 9.0
    Produkcja świetna, która powinna powalczyć o najwyższe nagrody.
  • 9.0
    Tom Ford do mistrzostwa opanował - tak cenną w świecie kina - sztukę manipulacji.
  • 9.0
    Wciąga, mami zmysły, nie puszcza, a wielokrotnie także zaskakuje.
  • 9.0
    Są filmem tak esencjonalnym, tak bez reszty wciągającym i oszałamiającym, że zostają z widzem na długo po opuszczeniu sali kinowej.
  • 8.5
    Obraz fascynujący, trzymający w napięciu, niepokojący, dopieszczony w każdym szczególe i rewelacyjnie zagrany. Film, który nieprawdopodobnie mocno wciąga w swój świat i pozostaje w myślach na długo po opuszczeniu sali kinowej.
  • 8.3
    Angażuje emocjonalnie w najwyższym stopniu i nie pozwala oderwać od siebie wzroku.
  • 8.3
    Nakręcony w niebanalny sposób film zawiera w sobie tajemnicę, niczego wprost nie narzuca, a przy tym niesie ogromny ładunek emocjonalności.
  • 8.3
    Niepokojące, zmysłowe i upajające.
  • 8.0
    Tom Ford po siedmiu latach powraca ze spektakularnym filmem, gdzie wszystko się tak zgrabnie miesza. Nikt nie spodziewał się tak mrocznego, gęstego klimatu oraz gwałtownych emocji między bohaterami. Nie jest to czysto hollywoodzka rozpierducha, ale bardzo inteligentne, działające na zmysły audio-wizualne.
  • 8.0
    Prawdą jest, iż w jakimś sensie jest to tytuł niepełny, po 40 minutach dużo się tutaj rozmywa. Ale reżyseria nadal tak samo ostra, a styl nadal tak piękny!
  • 8.0
    Oferuje widzom doszlifowany, skondensowany obraz, ale jednocześnie sporo wymaga od odbiorcy - jest wyzwaniem, które zdecydowanie warto podjąć.
  • 8.0
    Sprawiają, że widz po napisach końcowych siedzi na fotelu jeszcze kilka ładnych minut i nie wierzy, nie wierzy że tu już koniec, że nie ma nic dalej i że już nic więcej się nie wydarzy.
  • 8.0
    Spójny, dopieszczony w najmniejszym calu, który zafascynuje niejednego kinomaniaka.
  • 8.0
    Drugi udany film Toma Forda. Z klasą i zacięciem oplatającym widza ze wszystkich stron brutalnością i samotnością ludzi stojących na krawędzi.
  • 8.0
    Mimo swoich wad to kino szalenie stylowe, kuszące i mocne.
  • 8.0
    Amerykański projektant mody po raz drugi sprawdził się w roli reżysera. I efekt jego pracy jest równie imponujący co jego najlepsze pokazy kolekcji mody.
  • 8.0
    Jest doskonałą mieszanką kina zemsty, trzymającego w napięciu thrillera i melodramatu. Proporcje zostały wyważone w doskonały sposób.
  • 8.0
    Historia pięknie ubrana, dopracowana w każdym szczególe, choć boleśnie nie podkoloryzowana.
  • 8.0
    Brawurowa mieszanka melodramatu, dreszczowca i kina zemsty.
  • 7.6
    Tom Ford nie zawiódł i zaprezentował nam niezły kawałek kina zdecydowanie wartego uwagi.
  • 7.5
    Tom Ford w swoim drugim po Samotnym mężczyźnie tytule udowadnia, że stworzenie intrygującego wizualnie filmu jest dla niego równie naturalne, co zaprojektowanie zabójczej serii ubrań. Jednak emocjonalnie Zwierzęta nocy są tylko połowicznym sukcesem.
  • 7.0
    Zwierzęta nocy pomimo, że nie wprowadzają do współczesnego kina nic odkrywczego i unikalnego są filmem, który w specyficzny sposób oddziałuje na emocje. Budują unikalny klimat, wprowadzając widza w świat zawiści, zemsty i przemocy.
  • 7.0
    Trzeba przyznać, że Tom Ford prowadząc tutaj równolegle wątki w bardzo udany sposób połączył dramat obyczajowy i thriller.
  • 7.0
    Tom Ford na podstawie scenariusza niewątpliwie mógłby zrobić dobrze sprzedające się kino gatunkowe, jednak postanowił stworzyć klimat podobny do tego z "Samotnego mężczyzny". Nie liczy się więc intryga, szukanie przestępcy, czy wymierzanie sprawiedliwości jako takiej, zaś rozliczenie się z przeszłością, która pozostawiona sama sobie nieuchronnie wpływa i niszczy teraźniejszość.
  • 7.0
    Jest jak puzzle: pochłaniające bez reszty, wymagające spostrzegawczości, angażujące i dostarczające idealnie tyle elementów, ile potrzeba - dokładnie tak, jak zapowiadają wyklejankowe character posters filmu.
  • 7.0
    Przyzwoity, mroczny thriller z metaforą, który nie wiedzieć czemu ma opinię dużo lepszego niż jest.
  • 7.0
    Niepokojący, oniryczny, bardzo dobrze zagrany, płynnie przechodzący pomiędzy jednym planem a drugim.
  • 7.0
    Jest w tym trochę pretensjonalności i tanich zagrywek, a prowokacyjne metafory Forda wydają się aż nazbyt oczywiste, ale z całą pewnością nie da się reżyserowi zarzucić tandeciarstwa.
  • 7.0
    Całość przypomina sytuację, jakby Ford wziął wszystkie możliwe składniki z filmowej kuchni i jakimś cudem przyrządził najwykwintniejsze z dań. Niestety, po kilku kęsach ma się dosyć, a dalsza konsumpcja grozi mdłościami.
  • 7.0
    Mocny thriller, który pozostawia poczucie niepokoju, ale jednocześnie w wielu miejscach jest poprowadzony w zbyt oczywisty sposób.
  • 6.7
    Świetnie mi się oglądało film Toma Forda. Im dłużej mijało od seansu, tym więcej miałem do niego zastrzeżeń.
  • 6.5
    Za gustownym, wysublimowanym stylem nie idzie bowiem (nieuchwytny) sens filmu, zdecydowanie zepchnięty na margines.
  • 6.5
    Tom Ford dalej operuje jednym z najciekawszych, najzgrabniejszych i najbardziej światłoczułych języków w kinie współczesnym, jednak znowu o kobietach jest wtórnie i tak naprawdę marginalnie.
  • 6.0
    Przepięknie nakręcona produkcja, przepełniona wysmakowanymi kadrami, ale nie wszystko udało się perfekcyjnie. Zabrakło wciągającej historii i jakiejś klamerki spajającej całość.
  • 4.0
    Ford niby nieźle udaje tu Lyncha, wywołując u widza dyskomfort i duszność znane z "Zagubionej autostrady" i "Blue Velvet", ale nie potrafi powiedzieć nic prawdziwie intrygującego czy odkrywczego.
  • 3.3
    Niby cały ten film jest psychologicznym labiryntem działającym na zmysły widza. Owszem, jest to film mocno wystylizowany i podbudowany kapitalną ścieżką dźwiękową naszego rodaka Abla Korzeniowskiego. Co jednak z tego, skoro na końcu labiryntu pojawia się Minotaur-ułom przytłaczający ciężarem pustkę, usilnie ukrywaną przez reżyserskie efekciarstwo.
  • 2.0
  • ?
    Dyżurny architekt domu mody Gucci skroił film na miarę swoich najbardziej imponujących kolekcji - szytych złotymi nićmi. Ale przy całym pięknie sycącym nasz wzrok "Zwierzęta nocy" okazują się obrazem nadspodziewanie szorstkim i wizualnie okrutnym.
  • ?
    Fordowi znowu się udało. Stworzył piękny film, który nie tylko opowiada ciekawą historię, trzyma w napięciu, przemyca kilka podstawowych banałów na swój cudowny sposób, ale jeszcze do tego jest świetnie zagrany, okraszony odpowiednią muzyką i dający do myślenia.
  • ?
    Ciekawy, ale to nie majstersztyk.
  • ?
    Zdjęcia autorstwa Seamusa McGarveya zdają się mówić więcej niż wszystkie wypowiedziane i napisane słowa.
  • ?
    Niepokojący i silnie oddziałujący kolaż stylów i gatunków. Szarpiąca nerw historia o bólu, uczuciach oraz przemocy.
  • ?
    Dzieło szalenie emocjonalne, diabelnie trzymające w napięciu i wreszcie obłędnie zrealizowane. Obraz ma świetnych, niejednoznacznych bohaterów, których losy chciałoby się poznać od początku do końca.
  • ?
    Ufundowany na wspaniałym aktorstwie, precyzyjnym scenariuszu i poruszającej do głębi muzyce Abela Korzeniowskiego przypomina starą prawdę, że sztuka prawdziwie porusza nas wtedy, gdy pozwala nam przejrzeć samych siebie.
  • ?
    W niezwykle oryginalny sposób wykorzystują one zabawy narracją, gatunkiem, ale także opracowaniem wizualnym, światłem, montażem i muzyką, nie po to jednak, by skupić się jedynie na obrazie i wyrafinowanej formie, lecz w celu zwrócenia uwagi na to, co myślą i czują bohaterowie.
  • ?
    Ładna wydmuszka ze wzniosłą muzyką, która nie niesie z sobą głębszych treści.
  • ?
    Za kameralnym dreszczowcem pomieszanym z melodramatem Tom Ford skrył fundamentalne dla świadomego człowieka pytania, a że ubrał je w przepiękne kadry, w roli głównej obsadził znakomitą Amy Adams, a muzykę zamówił u wspomnianego Abla Korzeniowskiego, ta ścieżka dźwiękowa nieraz zabrzmi w moim domu.
  • ?
    Widowiskowe show o powierzchownej urodzie. Tom Ford nie radzi sobie ze zgłębianiem problematyki wykluczenia ani z portretowaniem skomplikowanych emocji.
  • ?
    Thriller wzorcowy - stylowo zrobiony, świetnie zagrany i trzymający w napięciu od pierwszej do ostatniej minuty.
  • ?
    Niezwykle stylowy i mocny thriller o miłości i okrucieństwie.
  • ?
    Bardzo dobre, warte Waszego czasu kino.
  • ?
    Celnie pokazuje, jak bardzo nasze związki, także intymne, zależą od społecznych konwenansów, oczekiwań, jak łatwo wpadamy w wytarte koleiny, którymi podążali nasi przodkowie.
  • ?
    Pod każdym względem nadzwyczajne osiągnięcie, rzadkie połączenie rasowego thrillera z dramatem psychologicznym i wizualną poezją.
  • ?
    Wstrząsający i genialnie nakręcony obraz, w którym fikcja mistrzowsko splata się z rzeczywistością. Plus świetny Jake Gyllenhaal.
  • ?
    Potwierdzają klasę reżysera.
  • ?
    Trzymający w napięciu i estetycznie wyrafinowany thriller psychologiczny ze znakomitymi rolami Amy Adams, Jake'a Gyllenhaala i Michaela Shannona.
  • ?
    Nie dostrzegam w nim ani jednego znaczącego rzemieślniczego błędu. Nie zawodzi żaden z elementów inscenizacji ani montaż, ani czytelna symbolika.
  • ?
    Tom Ford, znany projektant mody, uosobienie luksusu i elegancji, jest nade wszystko wrażliwym estetą. Widać, że w "Nocturnal Animals" konwencją thrillera o zbrodni i zemście bawi się równie dobrze jak jego inscenizacją.