Snowden (2016)

5.9 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 72%
  • Liczba recenzji: 25
  • Liczba recenzji pozytywnych: 18
  • Liczba recenzji negatywnych: 7

Szczegóły

Historia byłego pracownika CIA i NSA Edwarda Snowdena, który ujawnił prasie ściśle tajne dokumenty, doprowadzając do największego przecieku zastrzeżonych informacji w historii USA.
  • Reżyser: Oliver Stone
  • Scenariusz: Oliver Stone, Kieran Fitzgerald
  • Gatunek: Biograficzny, Sensacyjny, Thriller
  • Kraj: Francja, Niemcy, USA
  • Długość: 134 min
  • Premiera w Polsce: 18 listopada 2016
  • Premiera na świecie: 9 września 2016

Recenzje

  • 8.0
    Udowadnia, że Oliver Stone dalej pozostaje jednym z najciekawszych reżyserów, a jego najnowszy film jest równie interesujący jak te najwcześniejsze.
  • 7.5
    Ciekawy film dotykający problemu prywatności i działań komórek rządowych, które jej nie szanują. Na dodatek wiarygodnie zarysowujący portret psychologiczny głównego bohatera.
  • 7.0
    Sprawdza się jako film jasno i dobitnie agitujący za postacią i jej problemem, jednak leży i kwiczy jako wypowiedź artystyczna.
  • 7.0
    Pełen obraz dramatu tego człowieka, który rozpoczął się w 2004 roku i możemy zobaczyć, jak tytułowy bohater z patriotycznego żołnierza staje się wywrotowcem.
  • 7.0
    Niezwykle aktualny i niezwykle poruszający, jeżeli skupić się na wewnętrznych przekonaniach bohatera, który musiał wystąpić przeciwko ojczyźnie.
  • 7.0
    Dobry film z konkretną tezą.
  • 7.0
    Nie oferuje niezwykłych wybuchów i emocjonalnej zawieruchy. To kino biograficzne, które przez szkło powiększające przygląda się kilku latom z życia bohatera.
  • 6.7
    Każda laurka może zadziałać przeciwskutecznie, o czym możemy przekonać się w finale, gdy zaczniemy zadawać sobie pytania, których pewnie by nie było, gdyby zakończenie skomponowano w sposób bardziej wyważony i neutralny.
  • 6.7
    Niezwykle przystępny, mimo że rozgrywa się w hermetycznym środowisku specjalistów komputerowych i agentów rządowych.
  • 6.7
    Oliver Stone wraca do formy.
  • 6.0
    Chciałbym, żeby historię tę obejrzało możliwie jak najwięcej osób - szczególnie tych, które traktują nowe technologie stricte użytkowo i nie zdają sobie sprawy z tego, jak działają.
  • 6.0
    Zwolennicy Edwarda Snowdena dostaną to, czego oczekują, zaś jego przeciwnicy mogą odnieść wrażenie, że autor Wall Street całą historią manipuluje.
  • 6.0
    Mimo wszystko ten chwilami nieznośny i oparty na dobrze znanych mi faktach film oglądało się całkiem nieźle, w końcu Stone zna się na swojej robocie, patrzenie na Gordona-Levitta było czystą przyjemnością, a wątek miłosny jest słodki.
  • 6.0
    Przesłodzony, ale wart obejrzenia.
  • 6.0
    Ogląda się to przyjemnie, nie powiem, ale biografia Stone'a nie wnosi do historii nic, absolutnie nic nowego.
  • 6.0
    Bez wpadek, ale też momentów wielkich.
  • 6.0
    Nie jest w żaden sposób odkrywczy. Na domiar złego staje się wtórny w stosunku do "Citizenfour" i nieumiejętnie na poziomie fabuły go podrabia.
  • 6.0
    Jeżeli po obejrzeniu Snowdena spodziewacie zobaczyć się prawdziwą twarz ściganego przez USA człowieka, jesteście w błędzie.
  • 5.5
    Niewątpliwie warto zobaczyć, ale podejrzewam, że nikogo nie zachwyci.
  • 5.0
    Bezsilność, nijakość oraz brak innowacyjności i porywającego materiału.
  • 5.0
    Legendarny reżyser z już prawie legendarnym tematem. Z tych dwóch legend wyszedł film co najwyżej przeciętny.
  • 5.0
    Brakuje tu wielu szlifów i wymiany kilku niekoniecznie udanych pomysłów, aby ostatecznie otrzymać coś na wzór Spotlight.
  • 3.3
    Agitka Stone'a, w której nawet Barack Obama jest jak "diabeł" Bush.
  • 3.0
    Podobnie jak pozostałe filmy Stone'a w których nad reżyserem wzięły górę emocje zamienia się w nieciekawą i pozbawioną emocji laurkę ku czci. Co najgorsze skonstruowaną ze scen tak dosłownych, że aż niesmacznych.
  • 3.0
    Nie wykracza poza bezpieczną konwencję fabularyzowanej publicystyki przedstawiającej nam opowieść, którą doskonale znamy, nawet jeśli dotąd głównie z facebookowych komentarzy i lektury ograniczonej do skalowania wzrokiem nagłówków gazet.