Służąca (2016)

8.0 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 97%
  • Liczba recenzji: 53 w tym 32 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 31
  • Liczba recenzji negatywnych: 1

Szczegóły

Za namową oszusta dziewczyna zatrudnia się jako służąca arystokratki, by pomóc mu ją w sobie rozkochać.
  • Reżyser: Chan-wook Park
  • Scenariusz: Seo-Gyeong Jeong, Chan-wook Park
  • Premiera w Polsce: 4 listopada 2016 (353 dni temu)
  • Premiera na świecie: 14 maja 2016 (527 dni temu)

Rozkład ocen

  • 10
    2
  • 9
    7
  • 8
    15
  • 7
    4
  • 6
    3
  • 5
  • 4
  • 3
    1
  • 2
  • 1

Recenzje

  • 10.0
    Park Chan-Wook stworzył film, którym należy się rozkoszować.
  • 10.0
    Arcydzieło. Absolutnie doskonała opowieść o zemście.
  • 9.0
    Odważny, niełatwy do poskromienia, pikantny, kosmaty nawet. Trzymający w swoich silnych mackach po samo spełnienie.
  • 9.0
    Wbija w fotel. Po prostu. To film kompletny, zahaczający o arcydzieło.
  • 9.0
    Okazuje się fascynującym thrillerem erotycznym o silnie feministycznym wydźwięku, ale też - a może: przede wszystkim - jednym z najpiękniejszych romansów ostatnich lat.
  • 9.0
    Doprawdy wybitne dzieło, obok którego nie można przejść obojętnie.
  • 9.0
    Jest dziełem kompletnym, niesamowicie bliskim ideałowi zarówno na płaszczyźnie formalnej, jak i treściowej, i za to reżyserowi należy się wielkie uznanie.
  • 9.0
    Wszystko świetnie ze sobą współgra tworząc bogaty i spójny filmowy świat, w którym każdy drobiazg ma znaczenie i jest potrzebny.
  • 9.0
    Dzieło obowiązkowe dla każdego kinomaniaka.
  • 8.3
    Najlepsza postmodernistyczna zabawa roku.
  • 8.3
    Daje widzom bardzo dużo inteligentnie podanej rozrywki, w bezbłędnie skrojonym kostiumie.
  • 8.3
    Przebłysk wielkiego kina. Takiego, które zostaje w pamięci na lata albo i dekady.
  • 8.3
    Jest jak pudełko czekoladek - do smakowania, odkrycia i poczucia, nawet jeśli niekoniecznie do zapamiętania. I dobrze, takie przyjemności się przeżywa, nie wspomina.
  • 8.3
    Chwilami blisko do kiczu, ale stylowe.
  • 8.0
    Nie jest może najlepszym dziełem Chan-Wook Parka - niektóre twisty wydają się wymuszone, gagi drażnią, a mimo to dostarcza praktycznie wszystko, czego miłośnicy reżysera powinni się spodziewać.
  • 8.0
    Kino bardzo stylowe, przepięknie nakręcone, bogate w dopracowane szczegóły scenograficzne i kostiumowe, przemyślane od początku do końca.
  • 8.0
    Wizualnie bogaty film, inspirowany japońskim malarstwem oraz europejskim kinem grozy, ma wiele elementów, które znamy z poprzednich tytułów reżysera. Jest zbrodnia, zemsta, spisek, perwersyjna namiętność, szokująca w swych detalach przemoc, nastój osaczenia, mylenie tropów.
  • 8.0
    Wychuchane i wymuskane kino kompletne, imponujące reżyserią i przewrotnym klimatem rosnącego pożądania.
  • 8.0
    Wnika się w ten świat bez reszty, jak gdyby ekran był portalem, który sprawi, że kiedy skupimy na nim wzrok, natychmiast przeniesiemy się do innej rzeczywistości.
  • 8.0
    Intensywny i zmysłowy, dobrze zagrany, a przede wszystkim dostarczający sporej dozy filmowej przyjemności.
  • 8.0
    Nie jest więc ani najlepszym filmem, ani rewolucją lub ewolucją w twórczości koreańskiego mistrza, lecz po prostu świetnym thrillerem erotycznym, którym Chan-wook Park potwierdza, że nie robi złych filmów i dalej jest czołowym reżyserem współczesnego kina, a na jego produkcje zawsze warto czekać.
  • 8.0
    Kino spełnione formalnie i intelektualnie, a przy okazji dostarczające sporo frajdy.
  • 8.0
    Opowiada o manipulacji, a reżyser opanował tę sztukę do perfekcji. Sprawia, że podążamy za jego narracją i zauroczeni pięknem opowieści, dajemy się wywieść w pole. Czysta przyjemność bycia oszukiwanym.
  • 8.0
    W syntezie form, stylów i faktur jest miejsce na wielopoziomowe intrygi, zdrady, sugestywną erotykę i przeszywające bólem obrazy tortur. Dość powiedzieć, że to zgrabny mariaż kina wielu gatunków i feministycznego manifestu.
  • 7.3
    Służąca to przykład kina dla koneserów. Film spodoba się nie tylko estetom czy miłośnikom uroków azjatyckiej kultury, ale wszystkim tym, którzy cenią tajemniczość i wciągającą intrygę.
  • 7.0
    Pełna intrygi, seksu i nieprzyzwoitości pozycja, która zauroczy i zaspokoi niewielu. Ponadto połączenie dramatu z wątkami rodem z thrillera w odpowiedni sposób przyspiesza akcję, by widz mógł razem z bohaterami przeżywać kolejne momenty przepełnione kłamstwem i pożądaniem.
  • 7.0
    Dobry to film, ale jednak nie zachwycił mnie tak mocno jak może powinien.
  • 7.0
    Ma niesamowity gęsty klimat, który można kroić nożem. Atmosfera podgrzewana jest sukcesywnie, tak by w momencie kulminacyjnym napięcie wybuchło nam w twarz. I to w jakim stylu!
  • 6.7
    Tym, co przykuwa uwagę i zdumiewa w filmie najbardziej, jest jego zawiła, szkatułkowo prowadzona narracja, oparta na ciągłych zmianach punktów widzenia.
  • 6.0
    Wizualnie potrafi zatracić mniej interesującą fabułę, a odczuwalne napięcie potrafi okiełznać rozczarowującą intrygę.
  • 6.0
    Sprawia wrażenie filmu przesadnie efekciarskiego, na siłę piętrzącego potencjalne atrakcje i przekombinowane zwroty akcji.
  • 3.0
    Dzieło nużące, usilnie przeciągnięte do ponad dwóch godzin za sprawą mało odkrywczych zwrotów akcji, próbujących wznieść początkowy banał do rangi skomplikowanej opowieści o namiętnościach, intrygach i okrucieństwach patriarchatu.
  • ?
    To kino znakomicie opowiedziane, przepięknie sfotografowane i wciągające każdą kolejną sceną coraz bardziej. Park Chan-Wook dowiódł, jak wielką moc posiada narracja!
  • ?
    Kolejny film, w którym koreański reżyser Park Chan-wook bawi się po mistrzowsku z percepcją widza, mieszając różne gatunki i przekraczając granice znane z bardziej konwencjonalnego kina amerykańskiego.
  • ?
    Ciekawe kino, wadzące się z istotą prawdy, z kobiecą seksualnością, z lojalnością, miłością, zdradą. I pomimo wschodniego kostiumu zadaje uniwersalne pytania.
  • ?
    Bardzo mocne i oryginalne kino.
  • ?
    Pod maską chłodnej obojętności i zblazowania Hideko, za bezczelnością i okrucieństwem spojrzenia Sook-hee kryje się wieloletni dramat, który zachwieje waszym postrzeganiem świata.
  • ?
    Najlepszy przykład udanej fuzji pozornie zupełnie niepasujących do siebie porządków.
  • ?
    Znakomity, mnogość wątków czyni go jeszcze ciekawszym.
  • ?
    Ma przede wszystkim fantastycznie skrojoną fabułę.
  • ?
    Zapewne jeden z najpiękniejszych wizualnie filmów, jakie w tym roku obejrzymy nie tylko na canneńskim festiwalu.
  • ?
    Pięknie zapowiadający się film okazał się snem zwyrodnialca.
  • ?
    Łączy wiktoriański romantyzm z orientalnym erotyzmem i jest to uwodzicielska mieszanka, która szybko uderza do głowy.
  • ?
    Kawał niesamowicie hipnotyzującej opowieści, która co rusz zaskakuje swą przewrotnością, klimatem, napięciem i wysmakowanym poczuciem humoru.
  • ?
    Imponuje przede wszystkim formalnie. Każdy kadr jest niemal malarsko skomponowany.
  • ?
    Napięcia nie ma tu zbyt wiele, a wątek miłosny, niezależnie od jego znaczenia dla fabuły, jakby ginie wśród innych. Nie brakuje natomiast nadzwyczaj złożonej intrygi i naprawdę potężnych zwrotów akcji.
  • ?
    Po ochłonięciu z wrażeń jakie robią niektóre naprawdę dobre sceny, trzeba ocenić jako dosyć nudny.
  • ?
    Jest dobrym podsumowaniem artystycznych fascynacji reżysera w nieco pikantniejszym niż dotychczas wydaniu.
  • ?
    W przeciwieństwie do autorki powieści, reżyser zakłada z pewną dozą ufności, że w człowieku istnieje dobro, a nie tylko wyrachowana żądza pieniądza. Takie założenie czyni całość, raczej niezamierzenie, naiwną w wymowie. Pomimo pięknej muzyki, jak zawsze nietuzinkowej pracy kamery i zmysłowych, erotycznych scen.
  • ?
    Wizualna uczta, liczne zwroty akcji, wciągająca intryga i fantastyczna mieszanka gatunków.
  • ?
    Niezwykle przemyślany i sprawnie zrealizowany thriller.
  • ?
    Na pewno jest on interesujący i ciekawy od strony wizualnej, jego atutem jest również egzotyka, dobre aktorstwo, piękne zdjęcia, reżyserski rozmach i autentycznie wciągająca intryga, nawet jeżeli nieco czasem naciągana.
  • ?
    Intryga goni intrygę, tajemnica przykrywa inną tajemnicę, błahe szczegóły okazują się mieć nieprzeciętne znaczenie, a niewinne postacie - drugie oblicze.