Cztery lata po rozpadzie związku Ahmad przyjeżdża do swojej byłej żony, by podpisać papiery rozwodowe. Na miejscu przekonuje się, że życie jego eks nie jest tak kolorowe, jak mówiła.
- Aktorzy: Bérénice Bejo, Tahar Rahim, Ali Mosaffa, Pauline Burlet, Elyes Aguis i 13 więcej
- Reżyser: Asghar Farhadi
- Scenarzysta: Asghar Farhadi
- Premiera kinowa: 6 września 2013
- Premiera światowa: 17 maja 2013
- Dodany: 28 grudnia 2017
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Zbawienna możliwość zbudowania nowego związku nie przychodzi w końcu bez ceny - bez uporania się z ruinami tego, co było. W filmie odnajdziemy znakomicie skonstruowaną i przeprowadzoną ilustrację tej myśli.
-
Jest kolejnym spełnionym dziełem Farhadiego. We wnętrzu filmu znów dostrzegamy człowieka w jego pełni. Farhadi, jak Bergman czy Fellini, umie spleść fabułę z dokumentem, nakreślić ciąg zdarzeń z rycin rzeczywistości, nie odzierając jej z ludzkiej powłoki.
-
Seans przynosi więc niewiele przyjemności. Film przypomina wyzutą z emocji, niezbyt ciekawą zabawę intelektualną.
-
Udowadnia, że Farhadi nie jest jedynie reżyserem "lokalnym", potrafiącym znakomicie poruszać się na własnym obszarze społeczno-kulturowym. Tworząc film we Francji, Irańczyk potrafił równie przekonująco wypowiedzieć się o kulturze zachodniej i to bez popadania w banał czy ton moralizatorstwa.
-
Farhadi po raz kolejny rozpisuje międzyludzkie relacje z wprawą architekta rozrysowującego plan monumentalnej katedry.
-
Niektórzy porównują Asghara Farhadiego do Antonioniego. Po obejrzeniu przejmującej "Przeszłości" sądzę jednak, że w swoim pojmowaniu kina najbliżej jest mu Kieślowskiego.
-
-
Recenzje użytkowników