Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Dzika 2016

Młoda dziewczyna próbująca znaleźć swoje miejsce w społeczeństwie rozpoczyna relację z wilkiem.
  • Reżyser: Nicolette Krebitz
  • Scenariusz: Nicolette Krebitz
  • Ostatnia aktywność: 17 września 2017 (92 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 26 maja 2017 (206 dni temu)
  • Premiera na świecie: 24 stycznia 2016 (694 dni temu)
NOWE! Teraz możesz spersonalizować wyniki filmów obserwując wybranych krytyków lub wybrane źródła.
4.9 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 29%
  • Liczba recenzji: 12 w tym 7 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 2
  • Liczba recenzji negatywnych: 5
  • Najgorszy film w 2017: #68

Recenzje

  • 7.0
    Fascynujący i właściwie w perwersyjny sposób przyciągający film. Co prawda dla większości "Dzika" okaże się zbyt kontrowersyjna, przesadzona lub za bardzo obrzydliwa, ale przecież to na nowo napisana, hardkorowa, historia Czerwonego Kapturka.
  • 7.0
    Oddaję "Dzikiej" co dzikie - już dawno nie widziałem filmu, który w tak przemyślany sposób pokazywałby środkowy palec najgłębiej zakorzenionym zakazom kulturowym.
  • 5.0
    Jako pojedyncze dzieło, Dzika sprawdza się w kategorii periodyzacji europejskiej kinematografii XXI wieku. Krebitz pożarła swój własny ogon - stworzyła projekt nazbyt ambitny w stosunku do swojej reżyserskiej niedojrzałości.
  • 5.0
    Fantastycznie zrealizowana warstwa dźwiękowa i fenomenalne zdjęcia podbijają zmysłowość obrazu. Jednak historia miłosnej i erotycznej relacji kobiety z wilkiem, do tego nie unikająca odważnych scen, to, jak to się mówi dyplomatycznie po angielsku "a little much", troszkę za dużo.
  • 4.0
    Nicolette Krebitz szalonego wyjściowego pomysłu nie poddaje głębszej refleksji. Wyłącznie unaocznia działania głównej bohaterki, gubiąc jej motywacje oraz przekonania.
  • 3.0
    Paradoksy, brak logiki i kompletny brak wyczucia w tworzeniu postaci, to tylko niektóre zarzuty do filmu "Dzika". I choć koniec końców chodzi o wyzwolenie od samego początku trudno zorientować się kto, jak i od czego pragnie się wyzwolić.
  • 3.0
    "Dzika" Krebitz stanowiła ciekawy pomysł na fabułę, jednak w kreowanej historii brakuje głównej tezy. Szokowanie widza musi nieść ze sobą jakieś znaczenie, bowiem w przeciwnym razie stanowi to jedynie pusty krzyk, który ponadto wypada dość groteskowo.
  • ?
    Chciał być oskarżeniem kapitalizmu, dziełem radykalnym, antyspołecznym, rewolucyjnym, lecz stał się swoją własną karykaturą i popisem niedorzeczności.
  • ?
    Krebitz chciała szokować: chciała być jednocześnie naturalistyczna - czytaj: śmiała i wyzwolona - chciała być też tajemnicza. Ale nie udało jej się zachować równowagi: nie ma wywrotowej siły, jest za to toporna, nudna dosłowność.
  • ?
    Krebitz meandruje po bardzo delikatnych sferach i choć te aberracje zazwyczaj wywołują u mnie zachwyt, tak w tym przypadku ani zoofilskie popędy bohaterki, ani rażące skatologią sceny, nie sprostały moim wysmakowanym wymaganiom, ponieważ brak im intelektualnej głębi. Owszem, pomysł był naprawdę intrygujący i gdyby tylko zabrać się do niego w odpowiedni sposób, z "Dzikiej" powstałby naprawdę dobry film.
  • ?
    Niezwykle odważny i łamie utarte konwenanse.
  • ?
    Sytuuje się gdzieś pomiędzy "Szamanką" (1996) Andrzeja Żuławskiego, a filmami Catherine Breillat. W porównaniu z francuską skandalistką Krebitz brakuje wszakże intelektualnej głębi, a w zestawieniu z polskim klasykiem - transgresyjnej konsekwencji.