Jestem mordercą (2016)

7.7 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 95%
  • Liczba recenzji: 57 w tym 40 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 38
  • Liczba recenzji negatywnych: 2

Szczegóły

Młody milicjant otrzymuje zadanie schwytania seryjnego zabójcy kobiet.
  • Reżyser: Maciej Pieprzyca
  • Scenariusz: Maciej Pieprzyca
  • Premiera w Polsce: 4 listopada 2016 (353 dni temu)
  • Premiera na świecie: 19 września 2016 (399 dni temu)

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
    7
  • 8
    18
  • 7
    11
  • 6
    2
  • 5
    2
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Recenzje

  • 9.0
    Wydaje się filmem świeżym, pomysłowym, mimo że w gruncie rzeczy policjant próbujący rozpracować nieuchwytnego zabójcę to motyw wyjątkowo wyeksploatowany.
  • 9.0
    Wzorując się na mistrzach, Maciej Pieprzyca zrobił jeden z najlepszych polskich filmów tego roku.
  • 9.0
    Gęsty, przygnębiający kryminał, w którym nie ma zwycięzców, są tylko przegrani. Tak maluje się najnowsze dzieło Macieja Pieprzycy. Bez dwóch zdań jest to klasa światowa i jeden z ważniejszych rodzimych filmów w tym roku.
  • 9.0
    Pieprzycy udało się w tym filmie tak wiele rzeczy, że ostatecznie zadał kłam opiniom jakoby w Polsce nie dało się zrobić dobrego kryminału.
  • 9.0
    Sala rechocze, bo humor i nostalgia to naczynia połączone.
  • 9.0
    Merytoryczna biegłość reżysera, dobrze dobrana obsada i ciekawie zrealizowane tło muzyczne po prostu musiały zaowocować porcją dobrego kina.
  • 9.0
    Dobre tempo, sporo humoru, który znakomicie wpasował się w konwencję i nawet na chwilę nie wybijał z rytmu, emocje oraz rozrywkowy wydźwięk, który sprawia, że jest to dzieło, obok którego nie można przejść obojętnie.
  • 8.5
    Maciej Pieprzyca pomieszał ze sobą kino gatunkowe z artystycznym. Wszak tylko na początku widzowi przychodzi obejrzeć typowy kryminał, który z każdą następną klatką przemienia się w film psychologiczny. Zapożyczenie elementów z kina rozrywkowego pozwoliło reżyserowi na przyciągnięcie niezbędnej dla sukcesu obrazu uwagi odbiorcy.
  • 8.3
    Znakomity, przejmujący film o uwikłaniu jednostki w opresyjny system. Pozostawia wiele wątpliwości i stawia dużo pytań.
  • 8.3
    Można w tym roku śmiało dołączyć do listy "Dobre, bo polskie".
  • 8.3
    Kino pod każdym względem spełnione. Znakomicie napisane, zagrane również na drugim planie, klimatyczne, okraszone niepokojącym motywem muzycznym.
  • 8.3
    Rasowe kino gatunkowe z ambicjami.
  • 8.0
    Przykład nieoczywistego połączenia kryminału, dramatu psychologicznego oraz krytycznego spojrzenia na okres PRL-u.
  • 8.0
    Wypada świetnie jeśli chodzi o zdjęcia, inscenizacje oraz oddanie klimatu głębokiego PRLu. Znakomite dialogi i żywą prace kamery uzupełnia fenomenalna gra światłem, który wraz z PRL-em i samym Śląskiem, wydaje się być dodatkowym bohaterem filmu.
  • 8.0
    Cieszę się, że twórcy co raz częściej powracają do czasów PRL-u i że robią to tak umiejętnie. Bez histerii, ale mądrze i autentycznie.
  • 8.0
    Świetny scenariusz i sprawna reżyseria w połączeniu z rewelacyjnym aktorstwem oraz klimatyczną muzyką sprawiają, iż otrzymujemy film kompletny, po obejrzeniu którego nawet wybredny widz nie powinien narzekać.
  • 8.0
    Skrojony na miarę niczym gładko leżący garnitur. Bez niepotrzebnych ozdobników i trzymający w napięciu do końca.
  • 8.0
    Oprócz tego, że jest sprawnie zrealizowanym kryminałem adaptującym autentyczną historię Wampira z Zagłębia, ma mnóstwo elementów kina moralnego niepokoju w stylu Falka czy Kieślowskiego.
  • 8.0
    Pieprzyca bardzo dobrze odrobił swoje zadanie, tworząc spójną formę na wszystkich płaszczyznach, zarówno aktorskiej, scenariuszowej, scenograficznej, jak i montażowej.
  • 8.0
    To nie jest film akcji. To nie jest nawet rasowy kryminał. To dramat, który ogląda się z zapartym tchem.
  • 8.0
    Coś więcej niż kino gatunkowe. Autor nie chciał wyłącznie bawić się w narratora opowiadającego ciekawą historię, lecz zależało mu na czymś więcej, a mianowicie ukazaniu tych wydarzeń od kuchni, ze wszystkimi mechanizmami nimi sterującymi.
  • 8.0
    W końcu udany polski thriller, choć nie do końca rasowy.
  • 8.0
    Bardzo udany, trzymający w napięciu thriller.
  • 8.0
    Bardzo solidny i mocny film.
  • 8.0
    Błyskotliwe, świetnie zrealizowane, a jednocześnie niepozbawione ambicji kino gatunkowe, trzymające w napięciu od pierwszej do ostatniej minuty.
  • 7.6
    Na całości widać pewien autorski sznyt, przejawiający się w dogłębnej analizie jednostek i uczłowieczeniu ich, a jednocześnie film ma bardzo skupiony i przejrzysty charakter, dzięki czemu seans zwyczajnie angażuje i dostarcza nie tylko tematu do dyskusji nad granicami ludzkiej moralności, lecz również dobrą rozrywkę.
  • 7.5
    Świetnie napisany, zekranizowany oraz zagrany kryminał, który się bardzo dobrze ogląda.
  • 7.0
    Reżyser umiejętnie dozuje napięcie, a kolejne intrygi wprowadza z dozą tajemniczości. Jeżeli podobnie będzie prezentować się polskie kino w najbliższych latach to warto czekać na takie produkcje.
  • 7.0
    Przenikające kości, ambiwalentne, podsycające wątpliwości i zrealizowane z godnym pochwały zapałem kino gatunku. A takiego w Polsce szukać ze świecą w ręku.
  • 7.0
    W "Jestem mordercą" dostrzegam udaną fuzję współczesnej powieści kryminalnej z socjalistycznym kryminałem milicyjnym a rebours.
  • 7.0
    Błyskotliwie zrealizowane, niepozbawione ambicji kino, które za fasadą kryminalnej intrygi, skrywa głęboki przekaz o ułomnej naturze człowieka.
  • 7.0
    Akcja "Jestem mordercą" rozwija się powoli. Nieudolność funkcjonariuszy irytuje i nuży. Z czasem angażujemy się w historię, a emocje zaczynają nas rozrywać od środka.
  • 7.0
    Fascynuje, choć pozostawia nutkę niedosytu przez zbyt wolny rytm opowiadania.
  • 7.0
    Jest sprawnie zrobionym kinem gatunkowym z autorskim sznytem.
  • 7.0
    Pieprzyca umiejętnie balansuje na granicy satyry, kryminału i poważnej psychologii. Dawkuje humor i makabrę, ale nie nabija się z peerelowskiej irracjonalności w sposób kuglarski.
  • 7.0
    Prawdziwa perełka w polskim kinie gatunkowym. Przedzierająca się przez papierosowy dym mięsista atmosfera kryminału kontrastowana jest przez humorystyczne kwestie wygłaszane przez bohaterów.
  • 6.6
    Duszny, mroczny, zakurzony tytoniowym dymem obrazek PRL-u. Pieprzyca wykonał dobrą robotę.
  • 6.0
    Materiał na dobry kryminał został po części zmarnowany.
  • 5.0
    Momentami imponuje, ale całość zawodzi banalnością spostrzeżeń.
  • 5.0
    Zamiast porządnego kryminału dostaliśmy zbitek wódczanych rozważań, bez porządnego śledztwa.
  • ?
    Jest znakomitym przykładem nowoczesnego, atrakcyjnego kina, które wie, jak wciągnąć widzów po to, by zafundować im nie tylko rozrywkę, ale kino pełne etycznych wątpliwości, psychologicznych zawiłości, czy politycznych wtrętów. To również bardzo ciekawy głos w debacie na temat spuścizny PRL-u i pułapek zastawionych na obywateli przez ówczesny system.
  • ?
    Porządny film, ale nic poza tym.
  • ?
    Patrząc na to jak Wiesiek stacza się w otchłań leku, a Janusz bezpowrotnie traci człowieczeństwo podczas zeznań dzieci oskarżonego, zapominamy zupełnie, że to fabuła, a nie dokument.
  • ?
    Kino to z wysokiej półki, potwierdzające jedynie jak dobrze ma się obecnie polski kryminał. Zachwyca przede wszystkim realizacja, jest tu wszystko, czego od dobrego thrillera wymagamy: napięcie, klimat, intryga. To się ogląda!
  • ?
    Pochwalić można klimat samego filmu, surowość obrazu, kolorów, pewną stylowość.
  • ?
    Atmosfera tamtego okresu została oddana perfekcyjnie.
  • ?
    Mocno inspirowany faktami dramat psychologiczny, raczej nie kryminał ani nie thriller, ale jak się okazuje, interesujący również dla kogoś, kto zasadniczo woli kryminały i thrillery.
  • ?
    Maciej Pieprzyca ciekawie balansuje pomiędzy kryminałem, satyrą, thrillerem, a dramatem psychologicznym. Dorzuca do tej mieszanki również szczyptę humoru, która umiejętnie oczyszcza film z ewentualnej jednoznaczności.
  • ?
    Świetny film. Nic dodać, nic ująć.
  • ?
    Pieprzyca umiejętnie nawiguje pomiędzy akcentami, nie tracąc równowagi pomiędzy tym co kryminalne, a tym co moralnie-niepokojące.
  • ?
    Niewątpliwie trudny acz naprawdę bardzo godny obejrzenia.
  • ?
    Przejmujący obraz niesprawiedliwego osądu, chwytający za serce, w szczególności w finale.
  • ?
    Kolejny świetny polski film, który karmi widza głodnego wartościowej, intelektualnej rozrywki na poziomie. To nieszablonowy, wielowątkowy, dojrzały film.
  • ?
    Na przykładzie jednego portretu pokazuje cały wadliwy mechanizm społeczny.
  • ?
    Ogląda się dobrze, gdyż jest niejednoznaczny. Historia śledztwa została podana ciekawie, pełno tutaj i ludzkich tragedii i poczucia humoru.
  • ?
    Udany, klimatyczny thriller z psychologicznym zacięciem.
  • ?
    Choć obraz nie zachwyca pod kątem technicznym, jest może nieco zbyt kameralny i oszczędny, to jednocześnie wszystkie te pozorne niedostatki pozwalają w pełni rozkwitnąć największemu atutowi - scenariuszowi. Mocnemu, szorstkiemu i na długo pozostającemu w pamięci.