Jestem mordercą (2016)

7.7 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 95%
  • Liczba recenzji: 53 w tym 38 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 36
  • Liczba recenzji negatywnych: 2

Szczegóły

Młody milicjant otrzymuje zadanie schwytania seryjnego zabójcy kobiet.
  • Reżyser: Maciej Pieprzyca
  • Scenariusz: Maciej Pieprzyca
  • Premiera w Polsce: 4 listopada 2016 (235 dni temu)
  • Premiera na świecie: 19 września 2016 (281 dni temu)

Rozkład ocen

  • 10
  • 9
    7
  • 8
    17
  • 7
    10
  • 6
    2
  • 5
    2
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Recenzje

  • ?
    Patrząc na to jak Wiesiek stacza się w otchłań leku, a Janusz bezpowrotnie traci człowieczeństwo podczas zeznań dzieci oskarżonego, zapominamy zupełnie, że to fabuła, a nie dokument.
  • ?
    Kino to z wysokiej półki, potwierdzające jedynie jak dobrze ma się obecnie polski kryminał. Zachwyca przede wszystkim realizacja, jest tu wszystko, czego od dobrego thrillera wymagamy: napięcie, klimat, intryga. To się ogląda!
  • 8.5
    Maciej Pieprzyca pomieszał ze sobą kino gatunkowe z artystycznym. Wszak tylko na początku widzowi przychodzi obejrzeć typowy kryminał, który z każdą następną klatką przemienia się w film psychologiczny. Zapożyczenie elementów z kina rozrywkowego pozwoliło reżyserowi na przyciągnięcie niezbędnej dla sukcesu obrazu uwagi odbiorcy.
  • 9.0
    Wydaje się filmem świeżym, pomysłowym, mimo że w gruncie rzeczy policjant próbujący rozpracować nieuchwytnego zabójcę to motyw wyjątkowo wyeksploatowany.
  • 6.6
    Duszny, mroczny, zakurzony tytoniowym dymem obrazek PRL-u. Pieprzyca wykonał dobrą robotę.
  • 8.0
    Wypada świetnie jeśli chodzi o zdjęcia, inscenizacje oraz oddanie klimatu głębokiego PRLu. Znakomite dialogi i żywą prace kamery uzupełnia fenomenalna gra światłem, który wraz z PRL-em i samym Śląskiem, wydaje się być dodatkowym bohaterem filmu.
  • 8.0
    Cieszę się, że twórcy co raz częściej powracają do czasów PRL-u i że robią to tak umiejętnie. Bez histerii, ale mądrze i autentycznie.
  • ?
    Pochwalić można klimat samego filmu, surowość obrazu, kolorów, pewną stylowość.
  • 8.0
    Świetny scenariusz i sprawna reżyseria w połączeniu z rewelacyjnym aktorstwem oraz klimatyczną muzyką sprawiają, iż otrzymujemy film kompletny, po obejrzeniu którego nawet wybredny widz nie powinien narzekać.
  • 8.0
    Skrojony na miarę niczym gładko leżący garnitur. Bez niepotrzebnych ozdobników i trzymający w napięciu do końca.
  • 8.0
    Oprócz tego, że jest sprawnie zrealizowanym kryminałem adaptującym autentyczną historię Wampira z Zagłębia, ma mnóstwo elementów kina moralnego niepokoju w stylu Falka czy Kieślowskiego.
  • ?
    Atmosfera tamtego okresu została oddana perfekcyjnie.
  • 5.0
    Momentami imponuje, ale całość zawodzi banalnością spostrzeżeń.
  • 7.0
    Przenikające kości, ambiwalentne, podsycające wątpliwości i zrealizowane z godnym pochwały zapałem kino gatunku. A takiego w Polsce szukać ze świecą w ręku.
  • 9.0
    Wzorując się na mistrzach, Maciej Pieprzyca zrobił jeden z najlepszych polskich filmów tego roku.
  • 5.0
    Zamiast porządnego kryminału dostaliśmy zbitek wódczanych rozważań, bez porządnego śledztwa.
  • 7.5
    Świetnie napisany, zekranizowany oraz zagrany kryminał, który się bardzo dobrze ogląda.
  • 6.0
    Materiał na dobry kryminał został po części zmarnowany.
  • 7.0
    W "Jestem mordercą" dostrzegam udaną fuzję współczesnej powieści kryminalnej z socjalistycznym kryminałem milicyjnym a rebours.
  • 8.3
    Znakomity, przejmujący film o uwikłaniu jednostki w opresyjny system. Pozostawia wiele wątpliwości i stawia dużo pytań.
  • ?
    Mocno inspirowany faktami dramat psychologiczny, raczej nie kryminał ani nie thriller, ale jak się okazuje, interesujący również dla kogoś, kto zasadniczo woli kryminały i thrillery.
  • 8.3
    Można w tym roku śmiało dołączyć do listy "Dobre, bo polskie".
  • 8.0
    Pieprzyca bardzo dobrze odrobił swoje zadanie, tworząc spójną formę na wszystkich płaszczyznach, zarówno aktorskiej, scenariuszowej, scenograficznej, jak i montażowej.
  • 8.0
    To nie jest film akcji. To nie jest nawet rasowy kryminał. To dramat, który ogląda się z zapartym tchem.
  • ?
    Maciej Pieprzyca ciekawie balansuje pomiędzy kryminałem, satyrą, thrillerem, a dramatem psychologicznym. Dorzuca do tej mieszanki również szczyptę humoru, która umiejętnie oczyszcza film z ewentualnej jednoznaczności.
  • ?
    Świetny film. Nic dodać, nic ująć.
  • 9.0
    Gęsty, przygnębiający kryminał, w którym nie ma zwycięzców, są tylko przegrani. Tak maluje się najnowsze dzieło Macieja Pieprzycy. Bez dwóch zdań jest to klasa światowa i jeden z ważniejszych rodzimych filmów w tym roku.
  • ?
    Pieprzyca umiejętnie nawiguje pomiędzy akcentami, nie tracąc równowagi pomiędzy tym co kryminalne, a tym co moralnie-niepokojące.
  • ?
    Niewątpliwie trudny acz naprawdę bardzo godny obejrzenia.
  • 7.0
    Błyskotliwie zrealizowane, niepozbawione ambicji kino, które za fasadą kryminalnej intrygi, skrywa głęboki przekaz o ułomnej naturze człowieka.
  • ?
    Przejmujący obraz niesprawiedliwego osądu, chwytający za serce, w szczególności w finale.
  • ?
    Kolejny świetny polski film, który karmi widza głodnego wartościowej, intelektualnej rozrywki na poziomie. To nieszablonowy, wielowątkowy, dojrzały film.
  • 7.0
    Akcja "Jestem mordercą" rozwija się powoli. Nieudolność funkcjonariuszy irytuje i nuży. Z czasem angażujemy się w historię, a emocje zaczynają nas rozrywać od środka.
  • 9.0
    Pieprzycy udało się w tym filmie tak wiele rzeczy, że ostatecznie zadał kłam opiniom jakoby w Polsce nie dało się zrobić dobrego kryminału.
  • ?
    Na przykładzie jednego portretu pokazuje cały wadliwy mechanizm społeczny.
  • 8.0
    Coś więcej niż kino gatunkowe. Autor nie chciał wyłącznie bawić się w narratora opowiadającego ciekawą historię, lecz zależało mu na czymś więcej, a mianowicie ukazaniu tych wydarzeń od kuchni, ze wszystkimi mechanizmami nimi sterującymi.
  • 8.0
    W końcu udany polski thriller, choć nie do końca rasowy.
  • 8.0
    Bardzo udany, trzymający w napięciu thriller.
  • 8.0
    Bardzo solidny i mocny film.
  • 7.0
    Fascynuje, choć pozostawia nutkę niedosytu przez zbyt wolny rytm opowiadania.
  • 9.0
    Sala rechocze, bo humor i nostalgia to naczynia połączone.
  • 7.0
    Jest sprawnie zrobionym kinem gatunkowym z autorskim sznytem.
  • ?
    Ogląda się dobrze, gdyż jest niejednoznaczny. Historia śledztwa została podana ciekawie, pełno tutaj i ludzkich tragedii i poczucia humoru.
  • 7.6
    Na całości widać pewien autorski sznyt, przejawiający się w dogłębnej analizie jednostek i uczłowieczeniu ich, a jednocześnie film ma bardzo skupiony i przejrzysty charakter, dzięki czemu seans zwyczajnie angażuje i dostarcza nie tylko tematu do dyskusji nad granicami ludzkiej moralności, lecz również dobrą rozrywkę.
  • 9.0
    Merytoryczna biegłość reżysera, dobrze dobrana obsada i ciekawie zrealizowane tło muzyczne po prostu musiały zaowocować porcją dobrego kina.
  • ?
    Udany, klimatyczny thriller z psychologicznym zacięciem.
  • 7.0
    Pieprzyca umiejętnie balansuje na granicy satyry, kryminału i poważnej psychologii. Dawkuje humor i makabrę, ale nie nabija się z peerelowskiej irracjonalności w sposób kuglarski.
  • ?
    Choć obraz nie zachwyca pod kątem technicznym, jest może nieco zbyt kameralny i oszczędny, to jednocześnie wszystkie te pozorne niedostatki pozwalają w pełni rozkwitnąć największemu atutowi - scenariuszowi. Mocnemu, szorstkiemu i na długo pozostającemu w pamięci.
  • 8.3
    Kino pod każdym względem spełnione. Znakomicie napisane, zagrane również na drugim planie, klimatyczne, okraszone niepokojącym motywem muzycznym.
  • 9.0
    Dobre tempo, sporo humoru, który znakomicie wpasował się w konwencję i nawet na chwilę nie wybijał z rytmu, emocje oraz rozrywkowy wydźwięk, który sprawia, że jest to dzieło, obok którego nie można przejść obojętnie.
  • 8.0
    Błyskotliwe, świetnie zrealizowane, a jednocześnie niepozbawione ambicji kino gatunkowe, trzymające w napięciu od pierwszej do ostatniej minuty.
  • 8.3
    Rasowe kino gatunkowe z ambicjami.
  • 7.0
    Prawdziwa perełka w polskim kinie gatunkowym. Przedzierająca się przez papierosowy dym mięsista atmosfera kryminału kontrastowana jest przez humorystyczne kwestie wygłaszane przez bohaterów.