Popularny

Dziewczyna z portretu 2015

Małżeństwo artystów malarzy - Einara i Gerdy Wegenerów - zostaje poddane próbie, gdy mężczyzna zmienia płeć.
  • Reżyser: Tom Hooper
  • Scenariusz: Lucinda Coxon
  • Premiera w Polsce: 22 stycznia 2016 (671 dni temu)
  • Premiera na świecie: 5 września 2015 (810 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 25 sierpnia 2017 (90 dni temu)
6.3 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 74%
  • Liczba recenzji: 55 w tym 34 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 25
  • Liczba recenzji negatywnych: 9
  • Najpopularniejszy film: #53
  • Najpopularniejszy film w 2016: #28

Recenzje

  • 8.3
    Jest wszystkiego po trochu: poważna problematyka, doskonały aktorski duet, piękne kostiumy i zjawiskowa scenografia. Jest też obecny reżyser, który zdołał połączyć każdy z tych elementów w jedną, spójną całość.
  • 8.0
    Bardzo emocjonujący, ale jak przystało na prawdziwy dramat trochę zabrakło tempa. To film raczej na wyciszenie, przemyślenie i kontemplację.
  • 8.0
    Imponuje scenografia i kostiumy, które są tu świetnie wykonane i idealnie wprowadzają w klimat tamtych czasów.
  • 8.0
    Uczy tolerancji i otwiera na inność, lecz czyni to w sposób subtelny i nienachalny, nie posługując się szantażem emocjonalnym.
  • 8.0
    Wydaje się filmem o ambitnym, szeroko filozoficznym zasięgu.
  • 7.5
    Styl Toma Hoopera pozwala nacieszyć wzrok plastycznymi i wyjętymi z przeszłości kadrami, nie umniejszając przy tym swoich bohaterów, którzy - spójrzmy prawdzie w oczy - są tłem pierwszoplanowym w obrazie reżysera.
  • 7.3
    Ogląda się niezwykle obojętnie bez jakiegokolwiek zaangażowania. Niemniej jednak nadal jest to ciekawa i wciągająca opowieść.
  • 7.0
    Dzieło wysmakowane plastycznie, wybornie zagrane i jeśli czegoś mu brakuje, to z pewnością większej odwagi reżysera i bardziej subiektywnego, oceniającego ujęcia przez niego tematu, które zastąpił tu lekki konformizm.
  • 7.0
    Zdjęcia, kostiumy, charakteryzacja, czy scenografia - to po prostu jest mistrzostwo. Gdyby filmy nagradzano tylko za bycie pięknymi, to ten by zgarnął każdą możliwą nagrodę. Tak się jednak nie dzieje i nawet te rzeczy nie wynagrodzą słabego scenariusza.
  • 7.0
    Jest z całą pewnością warsztatowym majstersztykiem, starannie uwypuklającym jeszcze wszelkie tąpnięcia w mikroświecie głównych bohaterów.
  • 7.0
    Z dobrym aktorstwem, opowiedziany wysmakowanymi obrazami. Szkoda tylko, że poważny temat tak niesmacznie sprowadza do statusu fanaberii zagubionego artysty.
  • 7.0
    Niestety, w cudownie odtworzonej na poziomie scenograficznym, kostiumowym i lokacyjnym "Dziewczynie...", najbardziej razi sam tekst scenariusza. Momentami bywa bardzo kiczowato i melodramatycznie.
  • 7.0
    Fascynację kobiecością podkreślają zdjęcia stałego współpracownika Hoopera, Danny'ego Cohena. Skupione na detalu i fakturze, wydobywają z przestrzeni mroczne przedmioty pożądania Einara/Lili.
  • 7.0
    Nie jest to obraz przełomowy czy zaskakujący, jednak ze względu na wspaniałe kreacje aktorskie i piękną historię miłosną pozwala spojrzeć szerzej na kwestię transpłciowości.
  • 6.7
    Problemem "Dziewczyny z portretu" jest scenariusz, który posługuje się konwencją kostiumowego melodramatu. Sztuczny i papierowy. Wszystko, co w tym filmie warto docenić, najlepiej zobaczyć w kinie.
  • 6.7
    Jak to u Hoopera bywa, trzeci akt ciągnie się niemiłosiernie, warto jednak zobaczyć "Dziewczynę..." choćby dla genialnej roli Vikander.
  • 6.7
    Skomplikowany proces odkrywania uwięzionej w męskim ciele kobiecości.
  • 6.5
    Warto obejrzeć ten film choćby tylko ze względu na dwóch, naprawdę dobrze grających aktorów.
  • 6.0
    Hooper tym razem zrealizował zaledwie przyzwoite kino, chociaż nie wiadomo co tak naprawdę nie zagrało.
  • 6.0
    Jest dość bezpiecznym filmem, pomijając całkiem sporą dawkę nagości, jak na hollywoodzką produkcję skrojoną pod Oscary. Obrazem bezpiecznym, a przez to w dużej mierze dość płaskim, oczywistym i pustym. Choć posiada urokliwe zdjęcia i przyjemny soundtrack, niewiele emocji jest w stanie rozbudzić.
  • 6.0
    Pięknie nakręcony, ze świetnymi kostiumami i naprawdę dobrym aktorstwem, film pozostawia pewien niedosyt. Momentami jest zbyt ckliwy, czasem reżyser sili się na banalne metafory, ale chyba najbardziej szkoda, że przemiana głównego bohatera odarta została z głębszego dramatyzmu.
  • 6.0
    Oswaja z innością i pokazuje, że największy problem przedstawiciel mniejszości może mieć nie z wrogo nastawioną większością, lecz z sobą samym.
  • 6.0
    Pomimo pięknego wykonania, to jednak "Dziewczyna z portretu" nie ma ambicji przedstawienia nowej perspektywy w poruszanej tematyce i stawia na proste wyciśnięcie łez.
  • 6.0
    Choć malarsko sfilmowana, z cudnymi scenografiami, świetną charakteryzacją i pięknymi dźwiękami Alexandre Desplata jest jednak tylko/aż typowym melodramatem - przewidywalnym, bezpiecznym, w końcu nieco nudnym.
  • 6.0
    Powierzchowność i sentymentalizm rodem z taniego romansu.
  • 5.0
    Wysublimowanej wizualnie opowieści nie starcza energii, tempa. Twórcy nie umieli wybrać wiodącego wątku, w efekcie nie doświetlając żadnego wystarczająco.
  • 5.0
    Ładne obrazki nie wystarczą.
  • 5.0
    Dzięki pewnym uproszczeniom i ładnej oprawie, dzieło Hoopera to film, który podaje trudny temat w zjadliwym sosie - ciężko to nazwać ucztą kinomana, ale na kolację z pewnością wystarczy.
  • 5.0
    Festiwal niespełnionych obietnic, gdzie góruje ponad wszystkim tematyka.
  • 5.0
    Transgenderowa agitka ze świetną rolą Redmayne'a.
  • 4.0
    Myślę, że taka postać jak Lily Elbe zasługuje na lepszy film, który problem głównej postaci nie tylko pokaże, ale również w jakikolwiek sposób rozwinie.
  • 4.0
    Jego niewątpliwymi atutami są malownicze zdjęcia, muzyka i zjawiskowa Alicia Vikander. Na tym jednak wszelkie plusy się kończą.
  • 4.0
    Wszystko, od gry aktorskiej po wszechobecną muzykę skrzypcową, jest cynicznie obliczone na poklask.
  • 4.0
    Jest tu wprawdzie kilka scen zapadających w pamięć (choćby Redmayne przed lustrem), ale jeżeli "Dziewczyna z portretu" zajmie miejsce na kartach historii kina, to bardziej niż przez swoją jakość, stanie się to dzięki tematyce, wciąż nowej w wysokobudżetowych produkcjach.
  • ?
    Jest niedoskonała i chwilami ckliwa, ale na swój sposób też piękna i dobrodusznie szczera.
  • ?
    Dzieło tak dychotomiczne, że niemal nie mieści mi się to w głowie.
  • ?
    Film mający olbrzymi potencjał, jednak zepsuty kiepską kreacją jednego z dwójki głównych bohaterów oraz scenariuszem, który wprowadził płytkość i brak przekonania w opowieść, która z założenia taka nie jest.
  • ?
    Ogląda się dobrze, a dzięki zdjęciom Danny'ego Cohena jest w stanie oczarować zmysły, jednakże potencjał na mocne, wartościowe kino, które wywoła rzeczywiście jakiś społeczny przełom, został zaprzepaszczony.
  • ?
    Cohen w cudowny sposób wprowadza nas kamerą w kobiecy świat, pokazuje to co może zachwycać i odkrywa te zachwyty na naszych oczach.
  • ?
    Specyficzny i momentami wzruszający.
  • ?
    Nie dość, że przenosi ten wstydliwy do niedawna topos na duży ekran, to jeszcze nadaje mu gustowną kostiumową oprawę lat 20. ubiegłego wieku i melodramatyczną aurę, co niewątpliwie nobilituje i uszlachetnia opowieść.
  • ?
    Dobrze zrealizowana klasyczna oscarowa produkcja: poruszająca historia oparta na faktach, piękne zdjęcia, dobre aktorstwo i duża dawka emocji.
  • ?
    O seksualności Einara/Lili nie decydują pończochy czy sukienki (choć są czynnikiem zapalnym), ale jej sposób myślenia i zachowania, dzięki czemu "Dziewczyna z portretu" staje się intelektualnym kinem uczącym tolerancji i zrozumienia.
  • ?
    Reżyseria Hoopera jest wręcz poetycka - ze względu na to, że film traktuje o małżeństwie malarzy, każdy kadr przybiera formę filmowego malowidła, wykonanego na płótnie z emocji i odczuć.
  • ?
    Hooper na szczęście nie popada w patos i szczędzi nam wartościowania, a w zamian tworzy subtelny obraz, dla widzów wrażliwych, który ogląda się z przyjemnością.
  • ?
    Razi niewykorzystanym potencjałem, niezdecydowaniem i reżyserskim pójściem na łatwiznę. Braki zamaskowane są piękną realizacją, malarskimi kadrami i naprawdę rzetelnym aktorstwem, ale to za mało, by przymknąć oko na fakt, jak płytki jest to film.
  • ?
    Nie byłaby tak dobrym filmem, gdyby nie świetne zdjęcia Danny'ego Cohena.
  • ?
    Koneserzy piękna na pewno docenią przedwojenne kostiumy i secesyjne budownictwo. Brawa również dla scenarzysty i reżysera za podjęty temat transseksualności - pokazanie historii ikony tego ruchu Lili Elbe.
  • ?
    Oglądając Dziewczynę z portretu, miałam wrażenie, że żadnemu z poruszanych tematów nie poświecono odpowiedniej uwagi, a wizualne fajerwerki nie są w stanie odwrócić naszej uwagi od faktu, że patrzymy na kolorową wydmuszkę.
  • ?
    Po prostu niezwykła miłosna historia. Zagrana przez znakomitych aktorów, przyodzianych w niezwykłe kostiumy, z piękną, nieco "nymanowską" muzyką Alexandre Desplata i znakomitymi kadrami. Po prostu - dobre kino.
  • ?
    Nietuzinkowy Eddie Redmayne, poruszająca Alicia Vikander, zachwycające obrazy i przepiękna Kopenhaga z lat 20. ubiegłego stulecia.
  • ?
    Jest jak dotąd najlepszym filmem Hoopera zarówno wizualnie jak i aktorsko, co nie znaczy, że nie posiada skaz konformizmu. Nie ma tu tej "słodkości", co w jego dwóch wcześniejszych produkcjach, jednak jednoznaczne spojrzenie na problem bez możliwości usłyszenia głosu opozycji stawia ten film jedynie pośród najlepszych w ostatnim dziesięcioleciu, a nie wybitnych.
  • ?
    Jeśli kryje się tu wdzięk, to w ładnie odbijającym się na ubraniach, fryzurach i ciałach świetle. Ciałach, które nie boją się nagości, ale pozostają zimne i obce niczym martwa natura malowana na płótnie pędzlem sprawnego rzemieślnika.
  • ?
    Hooper nie epatuje scenami, które nadałyby projektowi sensacyjności czy wywołały skandal. Obraz ten ma w sobie i smak i elegancje.
  • ?
    Z socjologicznej perspektywy "Dziewczyna z portretu", mainstreamowa i przystępna dla przeciętnego odbiorcy, to dzieło nie do przecenienia. Emocjonująca, oparta na faktach historia, zrealizowana z warsztatową maestrią i świetnie zagrana powinna okazać się mocnym graczem box office'u.

Aktywne