Nienasyceni 2015

Paul i Marianne spędzają wakacje we Włoszech. Zaproszeni goście wprowadzają nieoczekiwany zamęt.
  • Reżyser: Luca Guadagnino
  • Scenariusz: David Kajganich
  • Premiera w Polsce: 20 maja 2016 (549 dni temu)
  • Premiera na świecie: 6 września 2015 (806 dni temu)
  • Ostatnia aktywność: 13 listopada 2017 (7 dni temu)
7.0 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 89%
  • Liczba recenzji: 29 w tym 18 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 16
  • Liczba recenzji negatywnych: 2
  • Najlepszy film w 2016: #84

Recenzje

  • 9.2
    Wspaniałe kino.
  • 8.5
    Reżyser po mistrzowsku ukrywa różne aspekty, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Nie jest to jednak przyciężka opowieść o kresie zachodnich ideałów. Film na pewno istotny i ważny z punktu widzenia osób, które od kina oczekują czegoś więcej.
  • 8.3
    Zachwycające, autorskie, zmysłowe kino. Niekonwencjonalny narracyjnie psychologiczny film z erotycznym podszyciem.
  • 8.0
    Zrealizowana z wirtuozerią uczta dla zmysłów - tego filmu się nie ogląda, lecz doświadcza czy wręcz pożąda.
  • 8.0
    Mimo różnorodności formalnej i eklektyzmu, "Nienasyceni" stają się jednak dziełem oryginalnym, bo warunkowanym przez niedopowiedzenia i zostawiającym odbiorcę z licznymi podtekstami.
  • 7.8
    Gorący, energetyczny, pełen rozbuchanych emocji.
  • 7.5
    Ogląda się z lekką fascynacją, choć wydaje się, że końcowe sceny są zbędne, a wręcz powodują dłużenie się filmu.
  • 7.0
    Przesycona subtelnym erotyzmem i lubieżnym scenariuszem opowieść o skrywanych tajemnicach skąpanych w słońcu sycylijskich wysp.
  • 7.0
    Guadagnino postarał się aby dopieścić wszystkie zmysły obrazem dopracowanym w każdym szczególe. Jest słodko-gorzko, ale wyjątkowo prawdziwie.
  • 7.0
    Pytania, jakie stawiają "Nienasyceni" czynią z filmu Luki Gaudagnino zaskakujący moralitet w wakacyjnej oprawie.
  • 7.0
    Wszystko - począwszy od kroju uszytych przez Diora sukienek Swinton, a skończywszy na doborze soundtracku - jest tu po to, by dopieścić zmysły publiczności.
  • 6.7
    Wciąga od samego początku i ogląda się go z zainteresowaniem do końca, który w pewien sposób zadziwia.
  • 6.7
    Zmysłowy, doskonale zmontowany, cieszący każdym pięknym, starannie przygotowanym kadrem i nakręcony w stylu przywodzącym na myśl włoską klasykę.
  • 6.0
    Występy aktorskie zdecydowanie można zaliczyć do udanych. Gorzej z samą historią i formą tego filmu.
  • 6.0
    Wydają się filmem na niby, filmem-ściemą: dramatem, który nie ma emocjonalnego ciężaru, thrillerem, który nie trzyma w napięciu, opowieścią, na którą składa się ciąg luźno połączonych pocztówek. Jego wady nie są jednak w stanie w pełni przyćmić płynącej z seansu przyjemności.
  • 6.0
    Eksperymenty, poszukiwania nowych form ekspresji wiążą się z ryzykiem. Podjęte przez Lucę Guadagniniego, ostatecznie działają na niekorzyść obrazu, czyniąc go nieco ponad przeciętnym, ale wciąż całkiem interesującym.
  • 5.8
    Z jednej strony oszałamia palącym słońcem, wiatrem Sirocco wiejącym znad Afryki i pięknem sąsiadującej z Sycylią wyspy, z drugiej wykrzywia się w dzikich podrygach, i konwulsjach, w rytm rock and rolla prowadząc nad... ideowe urwisko.
  • 4.0
    Muszę powiedzieć, że dawno nie spędziłem czasu z tak strasznie nudnymi ludźmi, rozmawiającymi o tak potwornie nieinteresujących rzeczach, niedotyczących czegokolwiek, co mnie interesuje. Bawiłem się jak na imprezie rodzinnej, z podpitymi wujkami wspominającymi harcerskie czasy sprzed pięćdziesięciu lat.
  • ?
    Mocny i przejmujący film ukazujący nasze ukryte, wewnętrzne żądze i pragnienia. Dodatkowo zrealizowany w przepiękny, bogaty sposób, nie ograniczając dawkowania widzowi doznań estetycznych.
  • ?
    Oczarowujący klimatem, pięknymi zdjęciami i krajobrazami, relacjami pomiędzy bohaterami, no i oczywiście aktorstwem.
  • ?
    Koncert aktorski, wizualne doznanie i emocjonalne katharsis - wszystko czego możemy oczekiwać od kina artystycznego z prawdziwego zdarzenia.
  • ?
    Guadagnino ukrywa w filmie różne aspekty, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Nie jest to jednak przyciężka opowieść o kresie zachodnich ideałów, a raczej podprogowy przekaz ukryty za barwnymi pocztówkami z bajecznej Italii.
  • ?
    Zdecydowanie kino wyższych lotów, ale też przy tym żaden traktat filozoficzny dla bardzo wysublimowanego widza.
  • ?
    Naprawdę zabawna, wyrafinowana komedia - niech nawet będzie, że obyczajowo-psychologiczna - która dopiero pod koniec przechodzi w nieco inne gatunki.
  • ?
    Pobudza zmysły, wymaga od widza skupienia a prowadzona intryga podsyca zainteresowanie aktywując szare komórki.
  • ?
    Choć Nienasyceni to film gładkopowierzchniowy i przeestetyzowany, a wszystkich bohaterów łączy dziwna lepka bliskość za to nie rusza ich szczególna namiętność czy zbrodnia, i tak uważam ten obraz za najlepsze, co widziałam w ciągu ostatnich miesięcy.
  • ?
    Emocjonalny rollercoaster. Znakomite kreacje aktorskie. Piękne krajobrazy. Doskonała praca kamery.
  • ?
    Świetne aktorstwo, wspaniałe zdjęcia, sugestywna muzyka, gwiazdorska obsada i misternie skonstruowany scenariusz.
  • ?
    Przykuwają przede wszystkim uwagę pięknymi krajobrazami i świetnymi rolami aktorskimi.

Aktywne