Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Wieża. Jasny dzień 2017

Córka Muli i Michała niedługo ma przystąpić do pierwszej komunii. Do życia rodziny niespodziewanie powraca Kaja - biologiczna matka dziewczynki.
  • Reżyser: Jagoda Szelc
  • Scenariusz: Jagoda Szelc
  • Ostatnia aktywność: 20 października 2017 (124 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 23 marca 2018 (za 30 dni)
  • Premiera na świecie: 18 września 2017 (156 dni temu)
8.0 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 100%
  • Liczba recenzji: 12 w tym 10 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 10
  • Liczba recenzji negatywnych: 0
  • #3 najlepsza zapowiedź
  • #4 najpopularniejsza zapowiedź

Recenzje

  • 10.0
    Odważny film: przypomina, że twórca może być demiurgiem, magiem. Bystrzyca Kłodzka i okolice stają się krainą czarów. Warto poddać się urokowi "Wieży. Jasnego dnia".
  • 9.0
    Jagoda Szelc nakręciła jeden z najciekawszych debiutów ostatnich lat, który od pierwszej do ostatniej minuty trzyma w napięciu.
  • 8.3
    Nie ulega wątpliwości, że Jagoda Szelc to nie tyle reżyserskie objawienie tego roku, ile ostatnich kilku lat. O tej dziewczynie będzie jeszcze głośno, macie moje słowo.
  • 8.0
    Dawno nie widziałem tak złożonego i otwartego na interpretacje filmu. Brawurowa reżyseria Jagody Szelc stawia tu bowiem na ciągłe poczucie niepewności i rodzaj pewnego dyskomfortu podczas jego oglądania.
  • 8.0
    Jeden z najoryginalniejszych i najlepszych debiutów ostatnich lat w polskim kinie! Jagoda Szelc udowodniła, że także w naszym kraju można robić filmy nieoczywiste, formalnie odważne i niejednoznaczne, a przy tym w pełni spełnione artystycznie.
  • 8.0
    Jagoda Szelc ujawniła ogromny talent i podobnie jak Agnieszka Smoczyńska pokazała, że polskie kino nie musi podążać utartymi koleinami.
  • 8.0
    Perfekcyjne budowanie napięcia, ogromny niepokój i oczywista nieoczywistość zakończenia gwarantują brak obojętności po wyjściu z sali kinowej.
  • 8.0
    To dla mnie przykład bardzo europejskiego kina, które z dumą możemy prezentować poza granicami naszego kraju, bo będzie ono doskonale odczytywane pod każdą szerokością geograficzną skupiającą miłośników ciekawego i autorskiego kina. Świetny debiut nie tylko pani reżyser, ale też wielu jej współpracowników, z których bardzo wielu odegrało tutaj znaczącą rolę w stworzeniu poruszającego efektu końcowego.
  • 7.0
    Ma pewną niezwykłą właściwość - z każdą kolejną minutą przybiera coraz bardziej intrygującą formę, by na koniec pozostawić widza z szeregiem pytań bez odpowiedzi. I bynajmniej nie wywołuje tym frustracji.
  • 6.0
    Wykorzystuje intrygującą formę, by zmusić widza do rewolucyjnych wniosków. Udaje się to jedynie połowicznie.