Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Disaster Artist 2017

Historia spotkania i wczesnej przyjaźni Tommy'ego Wiseau oraz Grega Sestero - aktorów kultowego "The Room", który został okrzyknięty najgorszym filmem świata.
  • Reżyser: James Franco
  • Scenariusz: Scott Neustadter, Michael H. Weber
  • Ostatnia aktywność: 21 lutego 2018 (wczoraj)
  • Premiera w Polsce: 9 lutego 2018 (13 dni temu)
  • Premiera na świecie: 12 marca 2017 (347 dni temu)
7.8 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 95%
  • Liczba recenzji: 57 w tym 44 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 42
  • Liczba recenzji negatywnych: 2
  • #76 najlepszy film
  • #5 najlepszy film 2018 roku
  • #8 najlepsza nowość
  • #60 najpopularniejszy film
  • #2 najpopularniejszy film 2018 roku
  • #4 najpopularniejsza nowość

Recenzje

  • ?
    Świadomy sposób porusza ten wątek, stając się nie tyle wyliczanką defektów króla ekranowej farsy, ile apelacją złożoną w jego obronie. Franco stroni od krytyki, która ukręcałaby łeb łatwej ofierze.
  • ?
    Bawiłem się na tyle dobrze, na ile można było oczekiwać, biorąc pod uwagę hermetyczny charakter historii. Fascynacja The Room ma dziwaczną specyfikę - jest nieprzetłumaczalna, wymaga odpowiedniego nastawienia, bez kontekstu jest zupełnie bezsensowna i wreszcie potrzebny jest odpowiedni warsztat u widza, który ma ten film oglądać.
  • ?
    Szczerze polecam, zwłaszcza jeśli lubicie głębsze pokłady absurdu.
  • ?
    James Franco zrobił film, który fani fenomenu "The Room" zdecydowanie powinni zobaczyć. Co ważne, jest to też produkcja przyjazna postronnym widzom, którzy chcą poznać osobliwą postać tragicznego twórcy oraz zgłębić nieco kulisy popkulturowego fenomenu.
  • ?
    Należy do nielicznych tytułów, wobec których uprawnione wydaje się wyświechtane już porównanie do Gogolowskiego "Rewizora". Niczym w tej słynnej rosyjskiej sztuce, śmiejąc się z kuriozalnego Wiseau, tak naprawdę śmiejemy się przecież z samych siebie.
  • ?
    Jest subtelną apologią porażki: w świecie, w którym błyskawicznie zapada decyzja o artystycznej i komercyjnej wartości każdego projektu, Franco przygląda się tym, którzy zostali skazani na klęskę, zanim wykonali pierwszy krok.
  • ?
    Doskonała rozrywka, która nie jest pozbawiona treści. Doprawione nutką goryczy "american dream", szalona biografia nieudolnego twórcy, najbardziej fascynujący "making of" jaki można sobie wyobrazić, a poza wszystkim szczera i bezpretensjonalna historia o przyjaźni, nie cukierkowata, ale też nie wyzuta z pozytywnego przekazu.
  • ?
    Imponuje poświęcenie ekipy "The Disaster Artist", która z pietyzmem godnym benedyktyńskiego skryby kopiuje (nie)sławne fragmenty "The Room".
  • ?
    James Franco opowiada o realizacji najgorszego filmu w historii kina. I robi to tak, jak należy.
  • ?
    Broni się jednak nawet bez lektur pomocniczych. To mimo wszystko dosyć typowa historia szkolnej przyjaźni dwóch outsiderów marzących o karierze aktorskiej i nieoczekiwanego finału tej relacji.
  • ?
    Żal mi też strasznie biednego Franco, który musiał poświecić wiele czasu i energii na odtworzenie mimiki, gestów i sposobu mówienia Wiseau i to tak, żeby wyszło, że robi to z empatią, a nie że się śmieje z mniej zdolnego kolegi po fachu. Takie coś musi pozostawić bolesny ślad na psychice wrażliwego aktora.
  • ?
    Emocjonalny rollercoaster.
  • ?
    Nie jest filmem ponadprzeciętnym, realizacyjnie i konstrukcyjnie jest to po prostu solidna robota do której ciężko się przyczepić, ale też nie powala niczym szczególnym na kolana. Oferuje natomiast ujmująco szczere i uczciwe podejście do portretowanych bohaterów, a rola Franco jest tak dobra, że mimowolnie winduje on cały projekt do góry i nie pozwala o sobie zapomnieć.