Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Pomniejszenie 2017

Mężczyzna uświadamia sobie, że miałby lepsze życie, gdyby się skurczył.
  • Reżyser: Alexander Payne
  • Scenariusz: Alexander Payne, Jim Taylor
  • Ostatnia aktywność: 17 stycznia 2018 (2 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 12 stycznia 2018 (7 dni temu)
  • Premiera na świecie: 30 sierpnia 2017 (142 dni temu)
5.8 10.0 0.0
  • Niepolecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 54%
  • Liczba recenzji: 32 w tym 28 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 15
  • Liczba recenzji negatywnych: 13
  • Najgorszy film w 2018: #7
  • Najgorszy film w nowościach: #33
  • Najpopularniejszy film w 2018: #3
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #16

Recenzje

  • 8.0
    Doskonale sprawdza się chociażby jako antyteza głośnego "mother!" - rozbuchanego i rozkochanego w swym katastrofizmie filmu - napomnienia. Podczas gdy Darren Aronofsky na każdym kroku dawał do zrozumienia, że sili się na arcydzieło, Payne osiąga znacznie lepszy efekt artystyczny niejako od niechcenia.
  • 8.0
    To nie jest film tej klasy co "Bezdroża", "Spadkobiercy" czy "Nebraska", ale to ciągle świetne i bardzo wyróżniające się amerykańskie kino. Lubię główny nurt w Hollywood, który ma odwagę opowiadania trudnych historii w niezwykły i twórczy sposób, a dzięki temu wykracza poza utarte drogi.
  • 8.0
    Pomniejszenie nie jest tylko ciekawym zawodnikiem filmowym, który będzie nas intrygował na poziomie skonstruowania świata małych ludzi, chociaż oczywiście robi to z ogromną wyobraźnią. To refleksyjne, nieprzeładowane bodźcami, kino futurystyczne, okrutne we wnioskach, ale delikatnie to forsujące.
  • 7.0
    Dobry film. Tak po prostu. Stara się mówić (po)ważne rzeczy zarówno na płaszczyźnie osobistej, jak i globalnej, potrafi zdziwić i zaskoczyć, ale brakuje mu pazura.
  • 7.0
    Alexander Pyane zrealizował film dojrzały, który pomimo sporego budżetu jest wciąż skromną historią.
  • 7.0
    Łączy w sobie różne opowieści i koncepcje, przez co Payne nie ma dostatecznie dużo czasu, aby w pełni je rozwinąć i zakończyć. Reżyser ma spore ambicje i wprawne oko, dzięki czemu ten film wykracza poza komediowy anturaż. Pomimo kilku niedociągnięć to lekcja empatii i zrozumienia w sam raz na trudne czasy.
  • 7.0
    Ekscentryczny komediodramat, który w lekkim tonie mówi o sprawach wagi ciężkiej. Portretuje pełną podziałów Amerykę oraz jej niedomagającą klasę średnią, w duchu klasyków egzystencjalizmu pyta o rozterki współczesnego człowieka, a na dokładkę snuje rozważania o dalszych losach naszej planety. Wbrew miniaturowemu tytułowi ambicje reżysera są więc całkiem spore.
  • 7.0
    Całkiem udany, wielowarstwowy obraz, który dzięki doskonałej obsadzie oraz świetnym walorom produkcyjnym powinien spodobać się szerokiej publiczności. Przy ponad dwóch godzinach trwania na pewno odezwą się głosy, że bardziej rygorystyczny montaż wyszedłby Downsizing na dobre.
  • 6.7
    Ocena sugeruje, że film jest dobry. Tymczasem "Downsizing" dobry jedynie bywa. Jest za to wspaniale zrealizowany.
  • 6.0
    Wydźwięk całego filmu, który się sprowadza do tego, że przecież warto pomagać ludziom - gdzieś się zagubił. Owszem, jest tu sporo humoru, ironii i momentami świetnych obrazów. Ale to wciąż za mało, żeby Payne dostał ode mnie mocną siódemkę.
  • 6.0
    Mogło być arcydziełem, a stało się tylko lekkostrawnym miksem sci-fi i komedii.
  • 6.0
    Zaskakuje formą i tematem, ale budzi przy tym raczej mieszane uczucia.
  • 6.0
    Payne'owi udaje się wzbudzić głębsze przemyślenia, nawet jeśli główną konkluzją jest to, że nuda i rutyna to nieodłączna część naszego życia.
  • 6.0
    Ciepłe, zabawne i miejscami bardzo inteligentne kino, któremu jednak daleko do najlepszych filmów Alexandra Payne'a.
  • 6.0
    Payne'owi pomysłu starczyło na zaledwie połowę filmu, a fani jego zwyczajnych opowieści niewiele znajdą tu dla siebie.

Aktywne