Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Pomniejszenie 2017 PREMIERA

Mężczyzna uświadamia sobie, że miałby lepsze życie, gdyby się skurczył.
  • Reżyser: Alexander Payne
  • Scenariusz: Alexander Payne, Jim Taylor
  • Ostatnia aktywność: 14 stycznia 2018 (2 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 12 stycznia 2018 (4 dni temu)
  • Premiera na świecie: 30 sierpnia 2017 (139 dni temu)
6.0 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 59%
  • Liczba recenzji: 24 w tym 22 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 13
  • Liczba recenzji negatywnych: 9
  • Najlepszy film w 2018: #8
  • Najlepszy film w nowościach: #50
  • Najpopularniejszy film w 2018: #5
  • Najpopularniejszy film w nowościach: #29

Recenzje

  • 5.7
    Czasami warto przyjrzeć się ważkim kwestiom z nieco innej perspektywy. Pomniejszenie skłoni nas do refleksji, ale nie obciąży sumienia.
  • 5.6
    Mimo świetnego aktorstwa, przyjemnego tempa opowiadanej historii, osobliwej momentami ścieżki dźwiękowej i kilku ciekawych wizualnie zabiegów, brak skupienia na jednym z wątków i zupełne porzucenie motywów przewodnich nie pozwala na zrozumienie wizji Payne'a i na podsumowanie jej inaczej niż słowami "piękny bałagan".
  • 5.5
    Zdecydowanie nie jest najlepszym filmem Alexandra Payne'a. To produkcja co najwyżej przyzwoita, jednak lepszym określeniem mimo wszystko będzie: rozczarowująca.
  • 5.0
    Wbrew tytułowi, urasta do rangi wielkiej moralizatorskiej dyskusji o przyszłości naszej planety, ale na szczytnych ambicjach się kończy, bowiem zbyt uproszczona fabuła i nietrafione pomysły na niektóre wątki odciągają uwagę od ważnych treści.
  • 5.0
    Ambitna porażka Alexandra Paine'a.
  • 5.0
    Spośród wszystkich możliwych potencjalnych ścieżek rozwoju fabuły, Pomniejszenie obrało tę najnudniejszą z możliwych.
  • 5.0
    Twórcy najwyraźniej nie do końca przejmowali się fabularnym prawdopodobieństwem, koncentrując się na spektakularności i atrakcyjności samego konceptu. Jednak można odnieść wrażenie, że nie bardzo wiedzieli, co ostatecznie mogą z nim zrobić i jakie możliwości on im daje. Wielki potencjał historii został więc w spektakularny sposób, niczym jej bohaterowie, pomniejszony.
  • 3.5
    Choć ambicje może i ma wielkie, w całej swej wieloproblemowej zawiłości okazuje się jeszcze mniejsze niż jego bohaterowie.
  • 3.3
    Nośna alegoria zamiast urosnąć do wymiaru mądrej bajki w szybkim tempie kurczy się do rażąco infantylnej propagandówki, z żałosną psychologią i urągającą zdrowemu rozsądkowi akcją.