Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Zabicie świętego jelenia 2017

Steven zostaje zmuszony do podjęcia niewyobrażalnego poświęcenia, gdy przyjęty przez niego pod własny dach chłopiec radykalnie zmienia swoje zachowanie.
  • Reżyser: Yorgos Lanthimos
  • Scenariusz: Efthymis Filippou, Yorgos Lanthimos
  • Ostatnia aktywność: 8 lutego 2018 (13 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 1 grudnia 2017 (82 dni temu)
  • Premiera na świecie: 22 maja 2017 (275 dni temu)
7.4 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 88%
  • Liczba recenzji: 51 w tym 40 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 35
  • Liczba recenzji negatywnych: 5
  • #50 najlepszy film 2017 roku
  • #15 najlepsza nowość
  • #77 najpopularniejszy film
  • #40 najpopularniejszy film 2017 roku
  • #8 najpopularniejsza nowość

Recenzje

  • 9.0
    Mimo, iż śmiech na sali zdarzało się słyszeć dość często, zakończenie wywołało jęk przerażonej widowni. O to chyba chodziło.
  • 9.0
    Odważna rzecz, a dla mnie jeden z najlepszych filmów tego roku. Jednak... wolałbym nie polecać go każdej przypadkowo napotkanej osobie.
  • 9.0
    W trakcie seansu odbiorca jest zwyczajnie ogołocony z domysłów oraz punktów zaczepienia i wychodząc ze strefy komfortu, musi Lanthimosowi intuicyjnie zaufać. A to chyba najlepszy dowód na to, że grecki reżyser jest panem swojego filmu.
  • 9.0
    Abstrakcyjne zachowania bohaterów, ich teksty, a także labirynty szpitalnych korytarzy hipnotyzują, pogrążają w trans i sprawiają, że całe dwie godziny filmu obejrzysz w pełnym skupieniu i napięciu.
  • 9.0
    Czy zatem Zabicie świętego jelenia jest najlepszym filmem Yorgosa Lanthimosa? Nie wiem. Ale na pewno jest filmem najbardziej kontrowersyjnym, a to już stawia go w uprzywilejowanej pozycji.
  • 9.0
    Zabicie Świętego Jelenia to utrzymywanie przy życiu sztuki, która nawiązując do dalekich tradycji, przenosi się na współczesne warunki, trochę z nią polemizując. Ostatecznie jednak odbiera nam na długą chwilę wiarę w cokolwiek. Wysysa z nas wiarę, ale nie w kino!
  • 9.0
    Jest wyjątkowym dreszczowcem, naznaczonym mocnym autorskim piętnem, a jego mityczny wymiar jest nie do przecenienia. Udowadnia on bowiem, że nawet najstarsze historie potrafią opowiadać o naturze współczesnego człowieka.