Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Niemiłość 2017

Rozwodzące się małżeństwo poszukuje zaginionego syna.
  • Reżyser: Andriej Zwiagincew
  • Scenariusz: Oleg Negin, Andriej Zwiagincew
  • Ostatnia aktywność: 16 lutego 2018 (2 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 2 lutego 2018 (16 dni temu)
  • Premiera na świecie: 18 maja 2017 (276 dni temu)
8.2 10.0 0.0
  • Szczególnie polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 95%
  • Liczba recenzji: 45 w tym 38 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 36
  • Liczba recenzji negatywnych: 2
  • #25 najlepszy film
  • #2 najlepszy film 2018 roku
  • #4 najlepsza nowość
  • #99 najpopularniejszy film
  • #5 najpopularniejszy film 2018 roku
  • #10 najpopularniejsza nowość

Recenzje

  • 10.0
    W zeszłym roku obejrzałem kilkaset filmów, ale codziennie wyświetla się przed moimi oczami tylko jeden kadr. Ujęcie zza drzwi łazienki w "Niemiłości" zostanie z tyłu głowy kinomanów już na zawsze.
  • 10.0
    Doskonały obraz o boleśnie niedoskonałych ludziach.
  • 10.0
    Zwiagncew w niezwykle inteligentny sposób buduje metaforę współczesnej Rosji.
  • 9.5
    Zwiagincew dokonał w Niemiłości naprawdę interesującej analizy społeczeństwa, pokazując do czego może doprowadzić nas świat pozbawiony uczuć względem nie tylko bliskich, ale i drugiego człowieka. Dzięki dokonaniu tego przy pomocy przepięknych ujęć i kadrów, zdołał nakręcić jeden z lepszych filmów tego roku.
  • 9.0
    Wiele jest w "Niemiłości" Andrieja Zwiagincewa przejmujących scen, dotykających najbardziej utajonych ludzkich bolączek, lecz chyba tylko na początku filmu reżyser potrafi wyryć na twarzy widza tak przedziwny uśmiech, niebędący w swej istocie wykwitem dobrego samopoczucia, lecz raczej refleksem zakłopotania.
  • 9.0
    Przeszywające studium emocji. Choć film jest formą diagnozy ogólnej kondycji współczesnego świata, ani na chwilę nie przestaje być osobisty.
  • 9.0
    Cały film opiera się na emocjach. Nie wartka akcja, nie błyskotliwe dialogi, ale rozrywające serce emocje zapadają widzowi w pamięć.
  • 9.0
    Bez dwóch zdań jest filmem wybitnym. Na pewno będziemy o nim jeszcze pisać.
  • 9.0
    Bez fajerwerków, tanich zagrań, jakichś filmowych wygłupów. Tylko prawda, w kinie dziś rzecz bardzo rzadko uprawiana.
  • 9.0
    Zwiagincewowi udało się nie przeciążyć widza nihilistycznymi obrazami i ideami. Śmiało mogę polecić go osobom, które mają ochotę zobaczyć ambitne, ale jednocześnie niepretensjonalne kino.
  • 9.0
    W "Niemiłości" Zwiagincew bardzo dogłębnie studiuje psychologicznie każdą z postaci, pozwalając w pełnych emocji monologach odnaleźć nigdy dotąd nieujawnione traumy, a w sugestywnych niedopowiedzeniach zostawia pole do samodzielnego domalowania portretu bohaterów.
  • 9.0
    Bardziej nienawiść i wszystkie jej konsekwencje podane na zardzewiałej tacy. Obyczajowy horror o rozpadzie rodziny. Szczera wiwisekcja, zaskakująca wiele tytułów, które się tego tematu podjęły. Ale nie tak bez skrupułów i bez szansy na oddech, jak u Zwiagincewa.
  • 9.0
    Jeśli więc tylko będziecie mieli taką okazję, idźcie na "Niemiłość", bo to dzieło wybitne.
  • 9.0
    Perfekcyjnie zrealizowany, stylistycznie utrzymany w zimnych barwach film, jest doskonałym przykładem tego, że kino gatunku i artystyczne istnieć mogą w tym samym kadrze. Z napięć między nimi rodzą się prawdziwe perły.
  • 8.5
    Pozbawiona fałszu i głupkowatości "Niemiłość" od pierwszej minuty zachwyca autentyzmem, nie dając widzowi żadnych szans na skuteczną ucieczkę przed emocjonalnym zaangażowaniem.
  • 8.5
    Zwiagincew ponownie pozostawia widza z niedopowiedzeniami oraz zmusza do samodzielnej analizy dzieła - dzieła pełnego beznadziejności życia codziennego, w którym nie ma miejsca na miłość.
  • 8.3
    Dzieło głęboko przejmujące, które długotrwale pozostaje w pamięci odbiorcy.
  • 8.0
    Ogląda się jak rasowy dreszczowiec
  • 8.0
    Zostaje z widzem na długo i pozwala mu zastanowić się nad własnymi relacjami z innymi i zrobić swoisty rachunek sumienia.
  • 8.0
    Podczas seansu widz nigdy nie traci uwagi i próbuje posklejać wszystko w całość. Ja nadal składam i myślę po seansie.
  • 8.0
    Chłodny i angażujący dramat filmowy, który sprawdza się równie dobrze odczytywany wprost, jak i na poziomie politycznej metafory.
  • 8.0
    Przystępność filmu została osiągnięta dzięki odwadze w sięganiu do narzędzi kina gatunkowego.
  • 8.0
    Wryje się w serca, dusze i pamięć widzów na długie godziny po seansie, a kto wie, czy nie nawet na dni, tygodnie, miesiące...
  • 8.0
    Rosyjski twórca wpisuje posępny dramat nawiązujący do "Eleny" i "Lewiatana", ale bliski także estetyce rumuńskiej nowej fali w swej naturalistycznej obserwacji, w schemat kryminalnego thrillera w amerykańskim wydaniu.
  • 8.0
    Akcja znakomitej "Niemiłości" toczy się w świecie pozbawionym uczuć. Wbrew pozorom nie chodzi jednak o futurystyczną antyutopię, lecz dobrze znaną nam rzeczywistość, którą przepełnia atmosfera schyłku i rozpadu.
  • 8.0
    Pełen stylistycznej perfekcji film, będący oceną społeczeństwa. Emanuje rzeczywistością, by pokazać, jak niszczy obojętność.
  • 8.0
    Niemiłość czy tego chcemy czy nie, jest niestety prawdziwa, gdzie "gorzki" byłby przymiotnikiem wyjątkowo ciepłym. Takie same jak filmowy nastrój są kolory obrazu w swojej bladej palecie barw, których nota bene użył operator by zbudować familijne postapo.
  • 8.0
    W najnowszym filmie Zwiagincewa ogromny, wewnętrzny ból samotności skrywa się pod płaszczem hipokryzji i egoizmu. "Niemiłość" przeszywa widza diagnozą kondycji dzisiejszego społeczeństwa.
  • 8.0
    Świetnie udało się Zwiagincewowi poszerzenie kategorii "niemiłości" na życie społeczne i polityczne. Wprost personalną oziębłość porównuje z obojętnością społeczeństwa, państw i polityków, którzy bez mrugnięcia okiem wysyłają ludzi na śmierć ze względu na swoje własne, partykularne cele.
  • 8.0
    Chociaż twórcę rozliczeniowego "Lewiatana" podejrzewamy o to, że nie wszedł na plan z zamiarem nakręcenia jedynie kameralnej psychodramy, to metafora współczesnej Rosji budowana jest powoli i inteligentnie.
  • 8.0
    Loveless pozostaje kinem wyrafinowanym i intrygującym, lądującym jedynie półkę niżej niż Lewiatan, Powrót czy Elena. Tworzy jednak razem z nimi spójny pejzaż współczesnej Rosji widzianej okiem Andrieja Zwiagincewa.
  • 7.0
    Zwiagincew nie ogląda się na modę i popularne tendencje, nie nadmuchuje problemów, lecz porusza ważny temat, który powszechnie zdaje się być przegapiony.
  • 7.0
    Zachwyca przede wszystkim przemyślaną i logiczną strukturą.
  • 7.0
    Miło zaskakuje. Choć nie pozostawia złudzeń i nie daje nadziei, to sposób, w jaki portretuje rzeczywistość, przykuwa uwagę, buduje napięcie, a także każe zastanowić się nad stanem otaczającego nas świata.
  • 6.0
    Gdy się spojrzy na ten surowy klimat upadku małżeństwa, który zostaje zastąpiony szaleńczą jazdą, w trakcie której małżonkowie będą odkrywać siebie na nowo, to niestety film traci impet. Wtedy też z "Niemiłości" niewiele pozostaje w pamięci.
  • 6.0
    Momentami nuży, ale nie można odmówić mu precyzji w spostrzegawczym relacjonowaniu codzienności składającej z wielu niedostrzegalnych gestów, umykających chwil...
  • 5.0
    Zgrabnie sklecony kolaż obrazujący nowoczesną Rosję i bezdusznych ludzi, niemogących poradzić sobie z brakiem oraz nadmiarem uczuć względem siebie i innych.
  • 5.0
    Dopracowane kadry kontrastują z brzydotą rzeczywistości - obie płaszczyzny łączy jednak pewna cecha wspólna: przerost ambicji twórców. Szkoda, ponieważ 40-minutowy seans Niemiłości byłby dziełem spełnionym.
  • ?
    Za świadectwo kunsztu Zwiagincewa trzeba uznać to, że przy konstruowaniu swojej okrutnej wiwisekcji rodzinnej katastrofy uniknął on zredukowania bohaterów do potworów zdolnych jedynie do nienawiści. Pozostają oni paradoksalnie spragnieni miłości, której próbują się nauczyć w nowych związkach.
  • ?
    Kolejne dzieło Andrieja Zwiagincewa dowodzi, że ten rosyjski reżyser w pełni zasługuje na zaszczytne miano autora kina światowego.
  • ?
    Wielkie kino, podejmujące ważkie tematy, dotykające istoty człowieczeństwa, a przy tym dojrzałe artystycznie.
  • ?
    Jest to obraz zdecydowanie wart obejrzenia, bo chociaż napawający strachem i przygnębieniem, to zwracający uwagę na ważne aspekty związane z naszą codziennością, naszym społeczeństwem, jawiącymi się jako obojętne na krzywdę ludzką i uczucia innych, co zwłaszcza w dzisiejszych czasach wydaje się coraz bardziej palącym kłopotem.
  • ?
    Film o którym ciężko zapomnieć. Trochę diagnozuje nas samych, mieszkających w podobnych blokowiskach.
  • ?
    Inteligentny i dobrze wyważony emocjonalnie obraz współczesnej rodziny, w której nie ma problemu z alkoholem, przemocą czy pieniędzmi, ale tylko i aż z miłością.
  • ?
    Nie jest to najlepszy film Zwiagincewa, ale precyzja z jaką opowiada historię, piękno wizualne, dbałość o detale oraz talent w budowaniu klimatu i tak prezentują poziom, o którym wielu innych cenionych twórców mogłoby tylko pomarzyć.