Teraz możesz założyć konto i korzystać z nowych funkcji serwisu.
Obserwuj

Morderstwo w hotelu Hilton 2017

Policjant z Kairu próbuje rozwikłać zagadkę morderstwa kobiety dokonanego w przededniu egipskiej rewolucji z 2011 roku.
  • Reżyser: Tarik Saleh
  • Scenariusz: Tarik Saleh
  • Ostatnia aktywność: 8 lutego 2018 (13 dni temu)
  • Premiera w Polsce: 1 grudnia 2017 (82 dni temu)
  • Premiera na świecie: 21 stycznia 2017 (396 dni temu)
6.6 10.0 0.0
  • Polecany przez krytyków
  • Pozytywnych recenzji: 79%
  • Liczba recenzji: 18 w tym 14 z oceną
  • Liczba recenzji pozytywnych: 11
  • Liczba recenzji negatywnych: 3
  • #37 najlepsza nowość
  • #36 najpopularniejsza nowość

Recenzje

  • 8.0
    Jest to dobry film, któremu warto poświęcić swój czas. To podróż do kraju nie tak odległego, jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim mentalnie.
  • 8.0
    Po rozczarowaniu, jakim było Morderstwo w Orient Expressie, film Tarika Saleha jest bez wątpienia czarnym koniem tego sezonu w kategorii kina kryminalnego. To udany ukłon w stronę klasyków gatunku noir, który wychodzi twórczo poza jego ramy, będąc jednocześnie ciągle aktualnym dramatem politycznym i społecznym.
  • 7.5
    Świetnie wykonane, autentyczne, oraz szorstkie w swojej wymowie kino - ważna wypowiedź.
  • 7.0
    Oferuje kawałek dobrego kina. Cały film jest niesamowicie duszny - lekko utrzymany w stylistyce kina noir - wpływ na to ma z pewnością egipski klimat, ale również miejsca, które wybrano na filmowe lokacje.
  • 7.0
    Dobrze wykonana robota oraz rzemiosło z wyższej półki.
  • 7.0
    Saleh świetnie buduje napięcie swojej historii, a przede wszystkim konstruują ją na wielu poziomach. To nie tylko historia śledztwa, ale dokumentacja pewnych procesów społecznych i politycznych.
  • 7.0
    Smakowite, pełne drobnych smaczków kino gatunkowe, które nagrodzi widzów za spędzony przy nim czas.
  • 7.0
    Prezentuje najszlachetniejsze oblicze kina gatunkowego. Reżyser sięga po język popkultury, by za jego pośrednictwem wypowiedzieć żal i gniew egipskiego społeczeństwa dochodzącego do siebie po latach politycznych represji.
  • 7.0
    Oferuje napięcie i nastrojową muzykę, jak na kryminał przystało. Niespiesznie rozwijająca się akcja, długie ujęcia i klimatyczne zdjęcia prowadzą do emocjonalnego, druzgocącego zakończenia.
  • 6.7
    Wtórne, ale ogląda się nieźle.
  • 6.7
    Nawet jeśli nie zyskuje głębi politologicznej analizy, w atrakcyjnej formie zabiera głos w ważnych sprawach i stara się nadać sens niedawnym zmianom w Egipcie. A że wybiera do tego atrakcyjną konwencję, warto tylko docenić.
  • 5.0
    Morderstwo w hotelu Hilton nie jest filmem, którego mocną stroną jest fabuła. Broni go jednak świetna atmosfera i zacięcie reżysera do uwieczniana na taśmie współczesnej historii, która dzieje się na naszych oczach.
  • 5.0
    Podczas seansu nie można było mieć wątpliwości, dlaczego Egipcjanie wyszli na ulicę, by zademonstrować przeciwko zdegenerowanej władzy, ale w równej mierze nie trudno było odczuć chęć wyjścia z sali kinowej, w ramach protestu przeciwko nudzie i bełkotliwej fabule.
  • 4.0
    Przesiąknięta przypadkowością nielogiczna fabuła, usypiający brak napięcia przez większą część filmu oraz niemała ilość ocierających się o parodię scen sprawiły, że mikołajkowa wyprawa do kina studyjnego zakończyła się klapą.
  • ?
    Bardzo na serio, choć brakuje w nim choć jednej wielkiej sceny, która by zapadła głęboko w pamięć.
  • ?
    Godny polecenia ze względu na nieoczywistość fabuły, bardzo dobre, staranne ukazanie społecznych niepokojów oraz unaocznienie fatalności systemu, którą można zaklasyfikować jako treść uniwersalną. Po obejrzeniu Morderstwa w hotelu Hilton widać, że twórcy dużo wysiłku włożyli w odtworzenie historycznych wydarzeń, protesty pokazane są bez skrótów, z dużą dbałością o szczegóły.
  • ?
    Niczego nie można zarzucić temu obrazowi zrealizowanemu poza Egiptem: jest realistyczny, wypełniony charakterystycznymi szczegółami w tle.
  • ?
    Choć "Morderstwu..." brakuje dynamiki i nieoczekiwanych zwrotów akcji, warto zobaczyć tę produkcję, która od pierwszych scen aż do wymownego zakończenia na Placu Tahrir wywołuje smutną refleksję nad współczesnym światem i rządzącymi nim mechanizmami.